شناسه خبر : 15529

اختصاصی چابک آنلاین؛

مشتریان سالخورده وثروتمند در دنیا بیشتر به شعب بانک مراجعه می‌کنند/ شعب بانکی هیچگاه جمع نمی‌شوند!

مشتریان سالخورده وثروتمند در دنیا بیشتر به شعب بانک مراجعه می‌کنند/ شعب بانکی هیچگاه جمع نمی‌شوند!

آیا هنوز بانک‌ها به فعالیت شعب احتیاج دارند، پاسخ به طور قطع منفی است،حال سوال این که کسی تاکنون نام بانک‌های دیجیتال و اتحادیه‌های اعتباری را شنیده است؟

به گزارش چابک آنلاین، لیستی در حال رشد از بانک های صرفا دیجیتال وجود دارد که مشتریانی که شعبه بانک محلی خود را از دست داده اند می توانند از آنها استفاده کنند.

همانطور که بانکهای چیس و ولزفارگو بانک های دیجیتال خود به نامهای فین و گرین هاوس را راه اندازی کرده اند، مشتریان می توانند در محلاتی که شعب بانکهای آنها تعطیل شده هنوز با آن موسسات کار کنند.

براستی چه کسانی به شعب بانک احتیاج دارند؟

منتقدان تعطیلی شعب، اغلب ادعا می کنند که مشتریان در مناطق کم درآمد بیشتر متکی به شعب بانک هستند در حالی که تحقیقات این موضوع را اثبات نمی کند.

طبق نظرسنجی فدرال رزرو در ایالات متحده،مشتریان با سن بالا، ثروتمند تر و افرادی که خود اشتغالی دارند بیشتر به شعب بانک مراجعه می کنند.

اگر فکر می کنید که گروههای کم درآمد به اندازه سایر مشتریان به فناوری دسترسی ندارند این موارد را در نظر بگیرید 87 درصد آمریکایی های آفریقایی تبار و 88  درصد اسپانیایی زبان های ساکن ایالات متحده به اینترنت دسترسی دارند.

اما از نظر سطح درآمد تفاوت هایی وجود دارد. 

تنها 81 درصد از بزرگسالانی که کمتر از 30 هزار دلار در سال درآمد دارند به اینترنت دسترسی دارند اما این درصد برای کسانی که بین 30 تا 50 هزار دلار در سال درآمد دارند به 93 درصد می رسد.

از طرفی مشتریان بانک های آمریکا که در مجموع در طول سال کمتر از 30 هزار دلار درآمد دارند و دارای گوشی تلفن همراه هوشمند هستند از سال 2011 تا سال 2017 از 22  به 67  درصد رسیده یعنی بیش از سه برابر شده است. هرچند،در بین کسانی که درآمد سالیانه آنها بین 30 تا 50 هزار دلار است این درصد از 40  به 82 درصدرسیده یعنی تقریبا دوبرابر شده است.

در وهله اول چرا شعبه های بانک ساخته شده است؟

برای اسکان کارمندان بانک و ذخیره ایمن پول نقد.

مدتها پیش ، بانکها فهمیدند برای مشتریان بهتر است که کارمندان را به مکان های فیزیکی توزیع شده جغرافیایی منتقل کنند تا اینکه مشتریان را مجبور کنند برای انجام امور بانکی خود به یک مکان متمرکز بروند. 

درواقع هدف اصلی شعبه بانک ، تسهیل تعاملات بین مشتریان و کارمندان بانک بود. 

خرده فروشان در طول سال 2017 ، حدود 102 میلیون فوت مربع فضای فروشگاهی را به خود اختصاص دادند. سپس در سال 2018 با رکورد 155 میلیون فوت مربع فضای دیگر این رکورد را شکستند. 

خرده فروشی همواره چند سال از بانکداری جلوتر بوده است.

ابتدا با انجام معاملات آنلاین و اکنون با تعطیلی فیزیکی فروشگاهها.!

 

ارسال نظر