شناسه خبر : 11704

اختصاصی چابک‌آنلاین؛

بانک (HSBC ) یکی از بزرگ‌ترین اسپانسرهای تولیدکنندگان اسب است

بانک (HSBC ) یکی از بزرگ‌ترین اسپانسرهای تولیدکنندگان اسب است

مدیرعامل انجمن حفاظت از اسب کاسپین گفت که تسهیلات دهی بانک‌ها در صنعت تولید اسب در دو سال گذشته به ندرت انجام شده است.

چابک آنلاین، رژین میدانی، "محمدجواد دهقان" در گفت و گو با چابک آنلاین عنوان کرد: برای دریافت تسهیلات اشتغال زایی که در نقاط مختلف از جمله استان یزد تصویب شد، با این وجود که دولتی بود، دو سال دوندگی صورت گرفت.

وی، با تاکید بر این که "صنعت اسب تقریبا یک بخش رها شده است"، اضافه کرد: حدود سه یا چهار سال پیش، پولی از محل تسهیلات بانکی دراین بخش تزریق شد اما بسیار کم بود و تنها در برخی شهرها انجام شد.

دهقان افزود: متاسفانه این دیدگاه رایج است که افرادی که در حوزه تولید اسب فعالیت می کنند، سرمایه دار هستند و نیاز به حمایت دولتی ندارند اما بیشتر فعالان این حوزه، افراد بومی هستند.

این تولید کننده  اسب، بیان کرد: صنف  تولید اسب که اشتغال زایی بالایی داشته و در موضوع ارزآوری نیز می تواند نقش موثری داشته باشد،مورد حمایت قرار نمی گیرد.

وی،تاکید کرد: برای این که نسل این حیوانات باقی بماند، تولید در این زمینه صورت بگیرد و نژادهای اصیل ما نظیر اسب کاسپین که تنها منشا آن ایران است، قاچاق نشوند؛ این صنعت باید پشتیبانی شود.

دهقان خاطرنشان کرد: بعید می دانم که صنعت اسب برای بانک ها در حوزه تسهیلات دهی و سرمایه گذاری، جذاب باشد؛ در حالیکه، در دنیا بدین شکل نیست.

وی افزود:درانگلستان، بانک (HSBC ) یکی از بزرگ ترین اسپانسر (حمایت کننده) های فدراسیون جهانی سوارکاری و تولیدکنندگان اسب است.

 

ارسال نظر