شناسه خبر : 11437

اختصاصی چابک‌آنلاین؛

لوکس‌ترین ملک‌ها در بهترین مناطق کشور متعلق به بانک‌ها است

لوکس‌ترین ملک‌ها در بهترین مناطق کشور متعلق به بانک‌ها است

رییس انجمن انبوه سازان مسکن و ساختمان، اعلام کرد که بانک‌ها به صنعت مسکن و ساختمان هیچ تسهیلاتی اختصاص نمی‌دهند.

چابک آنلاین، رژین میدانی، مجتبی بیگدلی در گفت و گو با چابک آنلاین افزود: بانک‌ها رغبتی به ارائه تسهیلات چه در بخش ساخت و ساز تجاری و چه در بخش ساخت و ساز مسکونی ندارند.

وی، سهم بانک ها در ارایه تسهیلات به امر ساخت و ساز مسکن را زیر یک درصد دانست و بیان کرد: در گذشته این رقم به 7 تا 8 درصد می رسیده است.

بیگدلی مدعی شد که برخی بانک ها با بنگاهداری وپول پرفشاری که در این راه کسب می کنند، در اقتصاد مداخله می کنند و در هزینه ها دست می برند.

رییس انجمن انبوه سازان مسکن و ساختمان بر این باور است که بانک ها دامی را به عنوان وام درست کرده اند زیرا  سود تسهیلات وام ها بسیار بالا است.

بیگدلی در پاسخ به این سوال که "چرا بانک ها در تولید مسکن ارزان قیمت نقش آفرینی نمی کنند؟" گفت: به این دلیل که بانک ترجیح می دهد تا سیستم و نیروی انسانی خود را خسته نکرده و یکباره به پروژه ای با سود بالا تسهیلات کلان دهد، تا این که به هزاران پروژه وام 50 تا 100 میلیون تومانی اعطا کند.

وی اذعان داشت: با این حال، ارزنده ترین و لوکس ترین ملک ها در بهترین مناطق کشور متعلق به بانک ها هستند و آن ها در هر جایی که پول چشمگیری وجود داشته باشد، شریک می شوند.

ارسال نظر