شناسه خبر : 11415

اختصاصی چابک‌آنلاین؛

مسابقه‌ای زیان‌ده بین بانک‌ها برای افزایش دستگاه‌های کارتخوان شکل گرفت

مسابقه‌ای زیان‌ده بین بانک‌ها برای افزایش دستگاه‌های کارتخوان شکل گرفت

یک کار‌شناس فناوری اطلاعات بانکی، بیان کرد: یکی از مشکلاتی که در زمینه کارت‌ها، درگاه ها و کانال‌های پرداخت بانکی وجود دارد، عملکرد نامناسب مجموعه نظام بانکی و شرکت‌های ارایه کننده خدمات پرداخت در مواجهه با بازار بوده است.

چابک آنلاین، رژین میدانی، طبق آخرین آمار بانک مرکزی، تعداد ۳۳۳ میلیون و ۴۰۸ هزار و ۹۰۱ کارت بانکی (کارت برداشت، اعتباری، هدیه و بن کارت) تا پایان بهمن ماه سال 98 صادر شده که 228 میلیون و 476 هزار و 134 عدد یا به عبارتی 68.5 درصد از مجموع آن ها هیچ تراکنشی نداشته اند.

کریم خمسه در گفت و گو با چابک آنلاین افزود: در سال های گذشته مسابقه ای بی دلیل و زیان ده در میان بانک ها در رابطه با تعداد دستگاه های کارتخوان، کارت ها و تراکنش ها برقرار شد و بیشتر بانک ها در این مسابقه سعی کردند آمار خود را بالا ببرند.

وی عنوان کرد: در این مسابقه اکثر بانک ها بدون اینکه سعی در افزایش کیفیت محصولات خود و اخذ درآمد از این راه کنند سعی کردند خدمات خود را رایگان کرده و تنها به کسب درآمد حاصل از سود منابع اقدام کنند.

خمسه ادامه داد: اگر بانک ها با مدل صحیح تجاری خود و با کسب درآمد کارت صادر می کردند هیچ کس نگران این تعداد کارت نبود .

خمسه گفت: کاش بانک های ما آنقدر محصول جذاب بر روی کارت تعریف می کردند و آن را با سود خوب به مردم می فروختند که به جای چند صد میلیون، چند میلیارد کارت فروخته می شد.

این یک کار‌شناس  فناوری اطلاعات بانکی ، تصریح کرد: بانک ها بایدقیمت ها را واقعی کرده و با سود مناسبی این خدمات را به مردم بفروشند.

وی ادامه داد: در این صورت اگر بانک ها بابت حساب باز کردن یا نگهداری حساب های مردم هزینه ای از آن ها دریافت می کردند، نه تنها از این امر سود می بردند بلکه تعداد این حساب های بلااستفاده نیز ریزش می کرد.

ارسال نظر