شناسه خبر : 11307

اختصاصی چابک آنلاین

تخصیص ارز از اصلی ترین مشکلات تولید کنندگان نوشت افزار است

تخصیص ارز از اصلی ترین مشکلات تولید کنندگان نوشت افزار است

رییس هیات مدیره انجمن تولیدکنندگان نوشت افزار اظهار داشت: بانک‌ها در ظاهر به تولیدکنندگان وام قرض الحسنه یا با بهره اندک می دهند اما در عمل اینگونه نیست.

چابک آنلاین، رژین میدانی،  محمودرضا صنعتکار در گفت و گو با چابک آنلاین، با اشاره بر این که "نرخ بهره تسهیلات برای تولیدکنندگان بالا است" ادامه داد: برای دریافت وام از بانک باید سند ملکی را به عنوان وثیقه گذاشت که تنها به ارزش 80 درصد آن سند، می توان وام گرفت و بهره اسمی آن تقریبا معادل 18 درصد بوده که با کارمزد، به 22 درصد هم می رسد.

وی اضافه کرد: در حال حاضر در این اوضاع اقتصادی، تولیدکنندگان به قدری سود نمی کنند که بخواهند چنین بهره‌ای سنگین برای تسهیلات در نظر بگیرند.

صنعتکار مدعی شد:برخی ازکارخانه هایی که از بانک‌ها‌ وام گرفته اند بعد از مدتی ورشکسته شدند و تنها کارخانه هایی که وام نگرفته اند به فعالیت می پردازند.

رییس هیات مدیره انجمن تولیدکنندگان نوشت افزار، اصلی ترین مشکلات کارآفرینان را  ناشی از سیستم مالی کشور و بانک ها دانست و افزود: تخصیص ارز نیز از اصلی ترین مشکلات در این حوزه به شمار می رود.

وی ادامه داد: بعضی از مواد اولیه تولیدکنندگان، وارداتی است اما متاسفانه تخصیص ارز به خوبی صورت نمی گیرد.

وی اذعان داشت: صنف تولیدکنندگان نوشت افزار برای تامین نوشت افزار در سال تحصیلی جدید باید تولید را از اوایل سال جاری آغاز می کرد تا در مقابل تقاضای مشتریان با کمبود مواجه نشود اما متاسفانه در حال رو به رویی با کمبود هستیم.

 

ارسال نظر