شناسه خبر : 10489

قیمت سهام بانک دی در دو ماه گذشته ۳۲ درصد رشد کرد/ مذاکرات فروش نیروگاه دماوند بزودی از سر گرفته می‌شود

قیمت سهام بانک دی در دو ماه گذشته ۳۲ درصد رشد کرد/ مذاکرات فروش نیروگاه دماوند بزودی از سر گرفته می‌شود

مدیرعامل بانک دی تغییرات قیمت سهام بانک متبوع خوددر روزهای اخیر را ناشی از کاهش چشمگیر و نوسانات شاخص بورس (گروه بانکی)، ریزش کلی بازارهای جهانی و عرضه و تقاضای سهامداران دانست.

چابک آنلاین، رژین میدانی، برات کریمی در صفحه اینستاگرام خود نوشت: تلاش شده تا با استفاده از صندوق بازارگردانی و‌ پس از کارشناسی وضعیت بازار نسبت به خرید و عرضه سهام، با هدف مدیریت، حمایت از سهم و افزایش نقدشوندگی اقدام شود.

وی افزود: از زمان تغییر مدیریت در این بانک تااکنون قیمت سهام بانک دی در بازار سرمایه ۳۲ درصد رشد کرده است.

وی‌ در خصوص فروش نیروگاه دماوند چنین اعلام کرد: پیگیری‌های لازم انجام شده اما با توجه به شیوع ویروس کرونا، شرایط خاص اقتصادی کشور و محدودیت‌های ایجاد شده از جمله عدم تمایل متقاضیان خرید به واسطه شلوغی‌های پایان سال و نگرانی از ابتلا به کرونا، مذاکرات متوقف شد و روند اقدامات مربوط به واگذاری آنگونه که پیش بینی کرده بودیم پیش نرفت..

کریمی افزود: در اولین فرصت مذاکرات را از سر گرفته و در صورت حصول نتیجه، اخبار‌ مربوط به واگذاری اعلام خواهد شد.

مدیرعامل بانک دی تصریح کرد: صندوق بازارگردانی با هدف افزایش نقدشوندگی سهام گروه مالی دی و مدیریت و حمایت از سهام بانک در قالب الزامات سازمان بورس، مشغول به فعالیت  بوده که با توجه به محدودیت تملک سهام و منابع مالی، این صندوق باید برای تامین منابع در روزهای مثبت (صف خرید)، سهم را عرضه و در روزهای منفی (صف فروش) نسبت به خرید اقدام نماید.

وی اضافه کرد: سهامداران اصلی و عمده این صندوق بانک دی بوده و منافع حاصل از این خرید و فروش به طور غیر مسقیم به سهامداران عزیز  بانک می‌رسد.

کریمی خاطرنشان کرد: برنامه بانک فروش دارایی‌ها و تبدیل دارایی های کم بازده به دارایی‌هایی با بازده مناسب و‌ وصول مطالبات و تعدیل ذخایر است تا امکان کاهش زیان انباشته فراهم‌ شود سپس نسبت به اجرای افزایش سرمایه از محل آورده نقدی و تجدید ارزیابی باقیمانده دارایی‌ها اقدام خواهد شد.

وی افزود: به همین دلیل تا انجام مراحل فوق، محل و درصد دقیق افزایش سرمایه مشخص نخواهد بود اما اقدامات فوق به طور همزمان درحال پیگیری است.

کریمی گفت: پیشنهادات مزایده، واگذاری و فروش دارایی‌ها در طول تشریفات رسمی دریافت شده و در مرحله بررسی و اعلام نظر کمیسیون است.

ارسال نظر