شناسه خبر : 12422

اشتباه در محاسبات موجب تاخیر در واریز پول سهام عدالت به حساب فروشنده‌ها می‌شود

اشتباه در محاسبات موجب تاخیر در واریز پول سهام عدالت به حساب فروشنده‌ها می‌شود

وزیر اقتصاد و امور دارایی با بیان اینکه هیچ بانکی اجازه خرید سهام عدالت کمتر از ارزش بازار را ندارند، افزود: سهامداران می‌توانند متناسب با شرایط بازار و به موجب فرمول تعیین شده سهام عدالت خود را به بانک‌ها بفروشند.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از خانه ملت، فرهاد دژپسند امروز یکشنبه در واکنش به انتقادات مردمی نسبت به عدم واریز پول فروش سهام عدالت توسط برخی بانک‌ها به حساب سهامداران گفت: هیچ بانکی اجازه ندارد، کمتر از ارزش بازار بورس سهام عدالت را خریداری کند بلکه سهامداران می‌توانند متناسب با شرایط بازار و به موجب فرمول تعیین شده سهام عدالت خود را به بانک‌ها بفروشند.

 وزیر اقتصاد و امور دارایی گفت: احتمالا اشتباهی در محاسبات ارزش بازار بورس صورت می‌گیرد و این موضوع موجب تاخیر در واریز پول خرید سهام عدالت توسط بانک‌ها به حساب فروشنده‌ها می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: وزارت اقتصاد و دارایی شرایطی را فراهم کرده تا مردم بتوانند با استفاده از سهام عدالت خود به عنوان وثیقه وام دریافت کنند و دیگر سهامشان را نفروشند.

به گزراش ایرنا، پیش از این برخی از سهامداران سهام عدالت که در حدود دو ماه پیش درخواست فروش سهام خود را از طریق بانک یا از طریق کارگزاری‌ها ثبت کرده‌ بودند، هیچ گونه وجهی برایشان واریز نشده بود.

ابتدا تصور بر این بود که همه این تقاضاها در کارگزارهای بانکی و غیربانکی ثبت شده و این کارگزاری‌ها هستند که علی‌رغم دریافت درخواست‌ها در فروش و سپس واریز پول سهام سهامداران تعلل می‌کند.

اما مشخص شده که برخی از این درخواست‌ها در سامانه معاملات سهام عدالت کارگزاری‌ها ثبت نشده و تمام این بیش از دوماهی که سهامداران منتظر دریافت پول خود بودند، درخواست آنها ثبت نشده است.

  • زهراخرامان

    من ۳ماه است سهام خودم رافروختم هنوز هیچ چیزی دریافت نکردم چه کارکنم

  • مریم

    من به اشتباه سهامم را به کارگزاری آگاه فروختم می خوام انصراف بدم چکار کنم

ارسال نظر