شناسه خبر : 12421

۴۰۰ هزار سهامدار عدالت خراسان جنوبی از امروز می‌توانند سهام خود را معامله کنند

400 هزار سهامدار عدالت خراسان جنوبی از امروز می‌توانند سهام خود را معامله کنند

سخنگوی ستاد آزاد سازی سهام عدالت گفت: امروز سهام نخستین شرکت سرمایه گذاری استانی در بورس, قابل معامله می‌شود.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از صدا و سیما، حسین فهیمی با حضور در تحریریه بخش خبری 21 شبکه یک سیما افزود: شرکت سرمایه گذاری استان خراسان جنوبی به عنوان شرکت پایه برای اجرای مرحله دوم طرح بزرگ آزاد سازی سهام عدالت انتخاب شد و نماد این شرکت به عنوان نخستین نماد شرکت سرمایه گذاری استانی از فردا بازگشایی می شود و حدود 400 هزار سهامدار این شرکت می توانند سهام خود را معامله کنند.

وی تاکید کرد:​ سهام عدالت, دارایی بسیار ارزشمندی است و ارزش دارایی شرکت های سرمایه گذاری استانی در برخی موارد از ارزش سهام انتخاب کنندگان مدیریت مستقیم سهام عدالت هم بیشتر است.

فهیمی افزود: 30 شرکت سرمایه گذاری استانی تشکیل شده است که به مرور مراحل ثبت و پذیرش سرمایه آنها در بورس انجام می‌شود.

سخنگوی ستاد آزاد سازی سهام عدالت اضافه کرد:​ فردا شاهد معامله نخستین شرکت سرمایه گذاری استانی در بورس خواهیم بود و پس فردا هم شرکت های بعدی و زمان بندی حضور آنها در بورس را اعلام خواهیم کرد.

فهیمی گفت: جمع شرکت های استانی با 400 هزار میلیارد تومان دارایی ثبت شده که اکنون حدود 800 هزار میلیارد تومان ارزش پیدا کرده است و وارد بورس و بخش شناوری بازار سرمایه خواهد شد.

وی افزود: شرکت سرمایه گذاری استان خراسان جنوبی به تنهایی با سرمایه 6 هزار و 400 میلیارد تومان ثبت شده است که حدود 400 هزار نفر در آن سهامدار هستند و به طور متوسط به هر فردی که حدود 500 هزار تومان سهام عدالت داشت ، حدود 124 هزار سهم 100 تومانی تعلق گرفته است که از طریق مراجعه به سایت سهام عدالت از شرکت سرمایه گذاری استانی و میزان سهام خود مطلع می شوند.

سخنگوی ستاد آزاد سازی سهام عدالت اضافه کرد: اکنون ارزش روز دارایی شرکت سرمایه گذاری استانی خراسان جنوبی‌, حدود 10 هزار میلیارد تومان است و  هر شهروند دارای این سهام حتی ساکنان خارج از کشور می توانند دارایی خود را مشاهده کنند و از فردا می توانند 60 درصد از سهام متعلق به خود را بفروشند.

وی افزود: ارزش این دارایی با آنچه که در روش مستقیم داریم برابر است با این تفاوت که در شرکت سرمایه گذاری استانی،​ یک بازارگردان قوی به نام صندوق توسعه بازار  وجود دارد که کار بازارگردانی را برای این شرکت انجام خواهد داد و این یک امتیاز محسوب می شود.

سخنگوی ستاد آزادسازی سهام عدالت درباره کارت اعتباری با پشتوانه سهام عدالت هم گفت:​ در راستای حمایت و تشویق سهام داران برای حفاظت از دارایی های ارزشمند خود علاوه بر بازارگردانی، این امکان هم وجود دارد که فرد همه سهام خود یا بخشی از آن ها را در نزد یکی از بانک ها وثیقه بگذارد و به ازای آن کارت اعتباری دریافت کند.

فهیمی افزود: بانک ملی شروع کننده این اعتباردهی خواهد بود و از فردا همه شعب این بانک, آمادگی دریافت تقاضاها را دارند و در همه مراحل، هموطنان به مراجعه حضوری نیاز نخواهند داشت.

ارسال نظر