شناسه خبر : 11663

خانوارهای مستاجر ۷ استان کشور بیش از ۴۰ درصد است

خانوارهای مستاجر 7 استان کشور بیش از 40 درصد است

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان این که حدود ۳۰درصد مستاجران، نیازمند حمایت مالی دولت هستند گفت: پیشنهاد وزارت راه برای تخصیص ودیعه اجاره بها در ۳ روز آینده اعلام می‌شود.

به گزارش چابک آنلاین، محمود محمودزاده با حضور در برنامه گفت و گوی ویژه خبری یکشنبه شب شبکه دو سیما با اشاره به اینکه افزایش نرخ اجاره نشینی ناشی از افزایش قیمت ملک و مسکن است، افزود: این افزایش هم وابسته به بازار‌های دیگر است.

وی با بیان اینکه بازار مسکن، مستقل نیست، گفت: این بازار، بسیار سرمایه پذیر است، زیرا در سال‌های گذشته نشان داده است که سرمایه گذاری مطمئنی با حاشیه سود مناسب است به همین علت از بازار‌هایی است که معمولا دچار سفته بازی می‌شود.

محمودزاده افزود: بر اساس آخرین آمار نفوس و مسکن، بیش از 18 میلیون و 100 هزار خانوار شهری داریم که از این تعداد 6 میلیون و 600 هزار خانوار یعنی حدود 30 و 7 دهم درصد آن‌ها مستاجر هستند.

وی اضافه کرد: این آمار در 7 استان کشورمان از جمله تهران بیش از 40 درصد است پس از تهران، استان‌های کهگیلویه و بویر احمد، لرستان، قم و کرمانشاه هم این گونه است.

معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی گفت: برخی استان‌ها هم زیر 30 درصد خانوارها، اجاره نشین هستند که پایین‌ترین نرخ اجاره نشینی در کشورمان را در اردبیل و پس از آن یزد، مازندران و گلستان داریم و بقیه استان‌ها بین 30 تا 40 درصد است.

 محمود زاده ادامه داد: یکی از علت‌های مهم افزایش قیمت مسکن در سال‌های 98 و 99, هجوم سرمایه از بازار‌های رقیب بود و بخشی دیگر هم ناشی از رشد طبیعی و تورم بود.

ارسال نظر