شناسه خبر : 11623

اختصاصی چابک‌آنلاین؛

دست دوم فروشی سود بیشتری برای لیزینگ‌ها دارد

دست دوم فروشی سود بیشتری برای لیزینگ‌ها دارد

مدیرعامل سابق شرکت لیزینگ بانک مسکن، اظهار داشت: علت اصلی ورود لیزینگ ها به بازار دست دوم این است که از این طریق می توانند سود بیشتری کسب کنند.

چابک آنلاین، رژین میدانی،  نظر علی صلاحی نژاد در گفت و گو با چابک آنلاین در خصوص علت ورود لیزینگ ها به بازار دست دوم، بیان کرد: ازآن جایی که بازار خودرو قیمت های متفاوتی داشته و توسط نهاد ناظر کنترل می شود، لیزینگ ها به بازار دیگری مراجعه می کنند.

وی،تصریح کرد: سازمان تعزیرات، قیمت کالاهای نو را تحت نظر دارد اما متاسفانه نهادهای ناظر در بازار کالاهای دست دوم نقشی ندارند؛ از این رو، لیزینگ ها وارد این بازار شده و با قیمت های خوبی می توانند کالاهای خوبی به دست بیاورند.

صلاحی نژاد افزود: قدرت خرید مردم نیز در رابطه با کالاها کاهش یافته و مردم برای این که به تقاضای خود دست یابند، مجبور می شوند کالای دست دوم بخرند.

وی اضافه کرد: قیمت کالاهای دست دوم پایین است اما برای لیزینگ ها سود بیشتری به همراه دارد چرا که خیلی کنترل شده نیست.

مدیرعامل سابق شرکت لیزینگ بانک مسکن ضمن بیان این که " مشتریان لیزینگ ها در حال حاضر دهک های متوسط جامعه بوده و تولیدات داخلی را بیشتر دنبال می کنند" گفت: قیمت خودروهای خارجی آنقدر بالا رفته که متقاضیانی که به دنبال خریدهای لیزینگی و اعتباری هستند، قدرت خرید این خودروها را ندارند.

وی، گفت: باتوجه به شرایط اقتصادی حال حاضر، نرخ تورم و تغییرات قیمت ها، لیزینگ ها می توانند بسیار موفق شوند.

صلاحی نژاد، ادامه داد: خریدهای لیزینگی و اعتباری در شرایطی که ارزش پول به شدت کاهش پیدا می کند و اقتصاد نیز رشد چشمگیری ندارد، معمولا جایگاه خود را پیدا خواهند کرد و به نظر می رسد مردم در آینده بیشتر به سمت گرفتن تسهیلات روی بیاورند.

 

ارسال نظر