شناسه خبر : 11497

بیشترین سهم تراکنش‌های شاپرکی به بانک‌های ملت، ملی و صادارت اختصاص یافت

بیشترین سهم تراکنش‌های شاپرکی به بانک‌های ملت، ملی و صادارت اختصاص یافت

بررسی جدیدترین گزارش منتشره از سوی شاپرک نشان می‌دهد که بانک ملت، ملی و صادارت در اردیبهشت ماه بیشترین سهم از تعداد و مبلغ تراکنش‌های شاپرکی در میان بانک‌های پذیرنده را به خود اختصاص داده‌اند.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از ایبنا، بر اساس جدیدترین گزارش وضعیت شبکه پرداخت الکترونیک در اردیبهشت ماه بالغ بر دو میلیارد و ۶۰۶ میلیون و ۱۳۸ هزار تراکنش به ارزش دو هزار و ۹۷۷ میلیارد ریال انجام شده که میزان و مبلغ تراکنش‌ها نسبت به فروردین ماه رشد داشته و سهم دستگاه کارتخوان به عنوان ابزار رایج شبکه پرداخت الکترونیک در حدود ۸۹ درصد از تمام تعداد تراکنش‌ها بوده که نشان از استفاده گسترده شهروندان از این ابزار پذیرش دارد.

 

70324

 

گزارش شاپرک از سهم بازار هر بانک پذیرنده از تعداد تراکنش‌های اردیبهشت ماه سال جاری نشان می‌دهد که بانک ملت از پذیرندگی تمام تراکنش‌ها سهمی ۲۲.۲۴ درصدی داشته و در ادامه بانک ملی، صادارت ایران سهمی ۱۳.۲۹ درصدی و ۷.۵۰ درصدی را به خود اختصاص داده‌اند.

بالاترین سهم تعدادی از تراکنش‌های ابزار کارتخوان فروشگاهی به بانک‌های ملت، ملی ایران، صادرات ایران و سپه اختصاص یافته و بالاترین سهم تعدادی از تراکنش‌های ابزار پذیرش اینترنتی به بانک‌های ملت، پارسیان، ملی ایران و سپه مربوط است؛ همچنین بیشترین سهم تعدادی از تراکنش‌های ابزار پذیرش موبایلی برای بانک‌های ملت، آینده، اقتصاد نوین و ملی ایران اعلام شده است.

2

بر اساس نمودار سهم بازار بانک‌های پذیرنده از تمام مبلغ تراکنش‌های شبکه پرداخت در اردیبهشت ۹۹، بانک ملت با ۲۶ درصد، بانک ملی ایران با ۱۰.۷۶ درصد، بانک صادرات ایران با ۱۰.۱۲ درصد به ترتیب در جایگاه اول تا سوم قرار دارند؛ همچنین بانک کشاورزی که رتبه سوم در تعداد تراکنش‌های شاپرکی را در این مدت داشته در زمینه مبلغ تراکنش‌ها با سهم ۵.۳۵ درصدی در جایگاه ششم قرار گرفته است.

بالاترین سهم مبلغی از تراکنش‌های ابزار کارتخوان فروشگاهی از سوی شاپرک برای به بانک‌های ملت، ملی ایران، صادرات ایران و سپه اعلام شده و بالاترین سهم مبلغی از تراکنش‌های ابزار پذیرش اینترنتی به بانک‌های ملت، سامان، پارسیان و خاورمیانه مربوط بوده است؛ از سویی دیگر آمار شاپرک بیان می‌کند که بانک‌های ملت، آینده، اقتصاد نوین و ملی ایران بیشترین سهم مبلغی از تراکنش‌های ابزار پذیرش موبایلی را داشته‌اند.

 

 

 

ارسال نظر