اختصاصی چابک‌آنلاین از عملکرد بیمه‌ها در ارزیابی خسارت‌های برف در گیلان:

۳۰ درصد منازل مسکونی گیلان بیمه آتش‌سوزی دارند/ارزیابی خسارت‌های شرکت‌های بیمه‌ای ادامه دارد!

30 درصد منازل مسکونی گیلان بیمه آتش‌سوزی دارند/ارزیابی خسارت‌های شرکت‌های بیمه‌ای ادامه دارد!

رییس شورای هماهنگی شرکت‌های بیمه‌‌ای استان گیلان اظهار کرد: با وجود آنکه پس از بارش سنگین برف امکان تردد درشهر وجود نداشت، اما شرکت‌های بیمه‌ای بدون درنگ حضور پیدا کرده و برای ثبت خسارت‌ها اعلام آمادگی کردند.

چابک آنلاین، زهرا نامداری، بارش برف که از شامگاه یکشنبه در مناطق مختلف استان  گیلان آغاز شد و تا عصر سه شنبه در مناطق مختلف استان ادامه یافت به یک تا ۱.۵متر رسید و موجب قطعی آب و برق بسیاری از مناطق روستایی و شهری در شهرستان های مختلف و مسدود شدن بخش زیادی از جاده های روستایی و نیز آزادراه رشت - قزوین و برخی دیگر از محورهای اصلی جاده ای شد.

حجت اله فلکیان در گفت و گو با خبرنگار چابک آنلاین، گفت:  امروز ( پنجشنبه) مراجعه مردم برای اعلام خسارت بیشتر از دیروز بوده و با باز شدن جاده ها و امکان تردد در روزهای آینده ، اعلام خسارت ها حتما بیشتر خواهد شد.

وی افزود: شرکت های بیمه ای برای انجام تعهدات خود آمادگی کامل دارند تا با توجه به نزدیک شدن به پایان سال سریع تر به تعهدات خود در قبال بیمه گذاران عمل کنند.

رییس شورای هماهنگی شرکت‌های بیمه‌ ای استان گیلان بیان کرد: شرکت بیمه ایران در استان گیلان از پتانسیل خوبی برخوردار بوده و شعب هم این آمادگی را دارند تا در مناطقی که امکان تردد حتی به صورت پیاده وجود دارد بلافاصله ورود پیداکرده و  ارزیابی خسارت را آغاز کنند.

وی  توضیح داد که ازدیروز (چهارشنبه) ارزیابی خسارت ها آغاز شده وتنها شرکت بیمه ایران حدود 140 بازدید از دیروز داشته که خسارت آنها ارزیابی شده اند.

به گفته فلکیان،" سایر شرکت های بیمه ای  هم برای ثبت و ارزیابی خسارت ها به صورت جدی حضور دارند و به تعهدات خود به درستی عمل می کنند."

رییس شورای هماهنگی شرکت‌های بیمه‌ ای استان گیلان بیان کرد: خسارت شرکت های بیمه ای از بارش های اخیر دراین استان به میزان سهمی است که از بازار بیمه استان گیلان در اختیار دارند و با توجه به سهمی که  شرکت بیمه ایران از بازار بیمه این استان دارد طبیعی است که اعلام خسارت های بیشتری باید داشته باشد.

فلکیان برآورد کردکه شرکت بیمه ایران در استان گیلان بیش از 150 هزار واحد مسکونی را تحت پوشش بیمه آتش سوزی دارد و به همین نسبت خسارتهایی که به شرکت بیمه ایران اعلام می شود،بیشتر خواهد بود.

وی گفت: استان گیلان از نظر ضریب نفوذ بیمه در زمره سه  استان اول کشور بوده و مردم آگاهی خوبی در خصوص بیمه دارند و به همین ترتیب تعداد منازل مسکونی که تحت پوشش بیمه  آتش سوزی قرار می گیرد نسبت به سایر استان ها وضعیت مطلوب تری دارد بنابراین 30 درصد منازل مسکونی روستایی و شهری این استان از بیمه آتش سوزی برخوردار هستند.

رییس شورای هماهنگی شرکت‌های بیمه‌ ای استان گیلان اظهار کرد: جلسات متعددی با استانداری گیلان برگزار شده و قرار بود که بزودی تمام 300 هزار واحد مسکونی روستایی این استان تحت پوشش بیمه آتش سوزی قرار گیرد، البته فرآیند این اتفاق به جهت اینکه نیازمند برنامه ریزی های جدی بوده  طولانی شد اما این اتفاق بزودی خواهد افتاد.

رییس شورای هماهنگی شرکت‌های بیمه‌ ای استان گیلان خاطر نشان کرد: عملکرد شرکت های بیمه در چنین مواقعی بازتاب پیدا خواهد کرد بنابراین شرکت های بیمه ای باید سریع و به درستی به تعهدات خود عمل کنند.

رشت دارای حدود ۷۰۰ هزار نفر جمعیت ثابت است که در طول روز به یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر می رسد.

 

ارسال نظر