شناسه خبر : 9890

اختصاصی چابک‌آنلاین

گران‌ترین مطالبات بیمه‌ای تاریخ به چه مواردی تعلق داشتند؟

گران‌ترین مطالبات بیمه‌ای تاریخ به چه مواردی تعلق داشتند؟

اگر ریسک قابل کنترل باشد، شرکت‌های بیمه‌ای تقریبا هر چیزی را تحت پوشش قرار می‌دهند اما در بعضی مواقع، حتی با سنجش دقیق میزان ریسک، مطالباتی برای شرکت‌های بیمه‌ای مطرح می‌شود که بسیار سنگین هستند.

چابک‌آنلاین، رژین میدانی، در این گزارش، به شش مورد از گران ترین مطالباتی که در طول تاریخ به شرکت های بیمه ای تحمیل  شده پرداخته می شود.

ناوچه لوتین:

معروف ترین و قدیمی ترین خسارت دریایی تاریخ به ناوچه لوتین برمی گردد که در اکتبر 1799 در حال انتقال مقادیر زیادی طلا و نقره از لندن به یک بندر آلمانی بود که در جریان یک طوفان شدید غرق شد و همه 240 خدمه آن به جز یک نفر، گم شدند.

بدنه این ناوچه به ارزش 18 میلیون دلار (تقریبا 180 میلیون دلار امروزی) بیمه شد و محموله آن نیز به ارزش 27 میلیون دلار (تقریبا 270 میلیون دلار امروزی) تحت پوشش بیمه قرار گرفت.

شرکت بیمه ای لویدز، ظرف دو هفته پس از گذشت فاجعه، این مطالبه را به طور کامل پرداخت کرد.

گران ترین مطالبات بیمه‌ای مربوط به سفر:

پس از شیوع سارس در سال 2003 که مبدا آن چین بود و در طول چند هفته به 37 کشور جهان سرایت کرد، تخمین زده می شود که مجموع مطالبات ناشی از لغو سفر و اختلال در تجارت، یک میلیارد دلار بوده است.

چند سال بعد ، در سال 2010 ، آتشفشان ایسلند فوران کرد و ده ها میلیون مسافر به دلیل پروازهای لغو شده، سفر خود را لغو کردند که سرانجام این اختلال برای اتحادیه اروپا 3.5 میلیارد دلار مطالبه بیمه‌ای سفر، هزینه تراشید.

بحران مالی جهانی در سال 2008 :

پس از فروپاشی تقریبا تمام سیستم بانکی جهان، در سال 2008، بسیاری از شرکت ها در سراسر جهان به مشکلات عمیقی برخوردند و ورشکست شدند و مطالبات بیمه‌ای بیشماری را برای پوشش ضرر و زیان های خود مطرح کردند که بسیاری از آن ها مورد قبول واقع شد.

مجموع مطالباتی که در پی بحران مالی 2008 به شرکت های بیمه ای ارائه شد، بالغ بر 21.5 هزار میلیارد دلار بود و تقریبا 10 سال طول کشید که آسیب های وارد شده به نظام اقتصادی، ترمیم شود.

مطالبه رووان اتکینسون:

رووان اتکینسون، بازیگر، نویسنده و طنزپرداز محبوب انگلیسی که نقش معروف مستر بین را بازی می کرد، در سال 2011 با اتومبیل اسپرت منحصر به فرد مک لارن F1 خود تصادف کرد و این آسیب دیدگی به حدی شدید بود که تقریبا یک سال طول کشید تا اتومبیل تعمیر شود.

اتکینسون برای خرید این اتومبیل تقریبا  797 هزار دلار پرداخته بود که ارزش آن در طول سال ها بعد به بیش از 4.3 میلیون دلار رسید.

این تصادف که دومین تصادف شدید او بود، یک مطالبه تقریبا یک میلیون و پانصد هزار دلاری برای شرکت بیمه ای او تراشید.

تصادف نمونه اولیه یک اتومبیل:

در سال 2007، در انگلستان نمونه اولیه یک اتومبیل 810 هزار دلاری توسط یک راننده بریتانیایی در یک مسیر بسته مورد آزمایش قرار گرفت و متعاقبا راننده منجر به تصادف اتومبیل شد.

هنگام تسویه حساب، ارزش مطالبه ای که توسط صاحب اتومبیل مطرح شد، بالغ بر 300 هزار دلار بود.

بیمه یک اثر هنری:

برخی از گران ترین بیمه نامه های جهان به پوشش آثار هنری از جمله مجسمه ها و تابلوهای نقاشی تعلق دارند که وارد شدن خسارت به آن ها یک ضرر جهانی محسوب می شود.

بعد از تابلوی مونالیزا، اثرلئوناردو داوینچی، که ارزش بیمه نامه آن به 100 میلیون دلار می رسد، گران ترین اثر هنری بیمه شده، یک تابلوی نقاشی از ویلیام ترنر بود که به ارزش 38 میلیون دلار بیمه شد.

ارسال نظر