شناسه خبر : 9548

هنرمندان سه میلیارد ریال تسهیلات دریافت می‌کنند

هنرمندان سه میلیارد ریال تسهیلات دریافت می‌کنند

معاون اعضای صندوق اعتباری هنر گفت: برای ایجاد اشتغال هنرمندان کشور نسبت به پرداخت سه میلیارد ریال تسهیلات بر اساس مقررات در سال جاری اقدام می‌شود که متقاضیان می‌توانند از آن استفاده کنند.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از ایرنا، منصور وحیدی‌فر سه‌شنبه شب در جمع تعدادی از هنرمندان شهرستان مهریز افزود: رفع ذغدغه مالی و اقتصادی هنرمندان برای تلاش و موفقیت بیشتر به خصوص اشتغال جامعه هدف جزو برنامه‌های مهم این صندوق است .

وی با اشاره به اینکه صندوق اعتباری هنر با هدف حل مسائل و مشکلات هنرمندان و رفع مطالبات آنها پایه‌گذاری شده و تاکنون در کشور با همکاری اداره های فرهنگ و ارشاد اسلامی و پیگیری انجمن‌های هنری اقدام‌های مناسبی داشته است بر تداوم آن تاکید کرد.

این مسوول اظهار داشت: بر اساس برنامه‌ریزی انجام گرفته با حمایت جدی دولت و پیگیری‌های لازم سالانه ۶۵۰ میلیارد ریال کمک مالی به هنرمندان پرداخت می‌شود تا با فراغ‌بال به فعالیت‌های هنری خود بپردازند.

وحیدی‌فر تاکید کرد: بر اساس تفاهم‌نامه این صندوق و تامین اجتماعی، همه افرادی که هنرمند بودن آنها محرز شده باشد می‌توانند از بیمه هنرمندان و بیمه تکمیلی استفاده کنند.

وی گفت: بر اساس مقررات برای رفاه حال هنرمندان مبنا نرخ بیمه ۱۸ درصد است و بر این اساس صندوق هنر ۱۰ درصد و هنرمند هشت درصد حق بیمه پرداخت می‌کنند.

به گفته معاون اعضای صندوق اعتباری هنر، در خصوص بیمه تکمیلی ، ۷۰درصد حق بیمه توسط صندوق هنر و کمتر از ۳۰ درصد آن را هنرمند پرداخت می‌کند و این بیمه تکمیلی تمام مزایا و خدمات را در بر دارد.

وحیدی فر ادامه داد: در یزد برای هنرمندانی که  ۵۵ سال سن دارند و  حقوق بگیر سازمان و نهادی نیستند و تنها از راه دریافت یارانه ارتزاق می‌کنند ماهیانه مبلغ ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار ریال به عنوان کمک مستمری از محل این صندوق در نظر گرفته می‌شود.

مهریز ۱۵۰ هنرمند در رشته‌های مختلف دارد.

اعضای این صندوق شنبه هفته جاری برای بررسی مشکلات هنرمندان استان به یزد  سفر کردند 

مرکز شهرستان ۵۵ هزار نفری مهریزدر ۳۰ کیلومتری جنوب شهر یزد قرار دارد.

 

ارسال نظر