شناسه خبر : 9376

هیچ کارگاهی به جهت بدهی به سازمان تامین اجتماعی تعطیل یا تعلیق نشده است

هیچ کارگاهی به جهت بدهی به سازمان تامین اجتماعی تعطیل یا تعلیق نشده است

کارگاه آموزشی تبیین قوانین و مقررات سازمان تامین اجتماعی با محوریت قوانین حوزه کارفرمایی و بازرسی از کارگاه‌ها با حضور رابطین بیمه‌ای کارگاه‌های تحت پوشش در محل اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تبریز برگزار شد.

به گزارش چابک‌آنلاین، جعفر سمساری، مدیر کل تامین اجتماعی استان آذربایجان شرقی در این کارگاه، با بیان اینکه غالب چالشها و مشکلات پیش رو ناشی از عدم آگاهی از قوانین و مقررات و ضوابط موجود است، اذعان داشت: ضمن اطلاع رسانی از طریق رسانه ها و ابزارهای ارتباط جمعی، برگزاری جلسات آموزشی و نشست های هم اندیشی با تشکلهای کارگری، کارفرمایی و بازنشستگی در دستور کار تامین اجتماعی استان است و ضمن بررسی مطالبات و مشکلات ذینفعان، در راستای ارتقای سطح آگاهی عمومی مخاطبین به منظور توسعه تأمین اجتماعی در بین آحاد جامعه اقدام می شود.

سمساری گفت: تامین اجتماعی طی سالهای اخیر اقدامات گسترده ای در راستای استقرار دولت الکترونیک انجام داده است. بهره برداری از سامانه متمرکز خدمات غیرحضوری و نیز توسعه زیرساخت های اطلاع رسانی و تعامل متقابل با مخاطبین از جمله این اقدامات است و امید است با این رویکرد، امور مراجعین تسریع و تسهیل شود.

وی، با ارائه گزارشی از عملکرد تامین اجتماعی استان آذربایجان شرقی، تامین منابع لازم از بابت ایفای تعهدات را از محل حق بیمه دانست و تصریح کرد: با تعامل و همراهی موثر کارفرمایان، هیچ کارگاهی به جهت بدهی به سازمان تامین اجتماعی، تعطیل یا تعلیق نشده و ضمن پیگیری مطالبات بیمه شدگان، همراهی با کارفرمایان در جهت پایداری تولید و رونق اشتغال و انجام تعهدات نسبت به سازمان و بیمه شدگان، محقق شده و تداوم دارد.

ابوالفتح ابراهیمی، نایب رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معاون و کشاورزی تبریز در این جلسه با اشاره به اینکه در شرایط اقتصادی حاکم، حفظ اشتغال موجود و اهتمام در جهت رونق تولید و اشتغال، مستلزم همراهی و همکاری سازمانها و نهادهای ذیربط است، تعامل اداره کل تامین اجتماعی این استان با تشکلهای کارفرمایی و کارگری در جهت احصا و رفع چالشهای پیش رو را مطلوب ارزیابی و تصریح کرد: هدف از برگزاری کارگاه های آموزشی در محل اتاق بازرگانی، انعکاس مطالبات و تسهیل امور کارفرمایان و کارآفرینان است که این مهم به صورت مدون و منظم در حال انجام است.

در این کارگاه، روسای ادارات وصول حق بیمه، اجرائیات، بازرسی از کارگاهها و بازرسی از دفاتر قانونی ضمن تشریح قوانین و مقررات حوزه کارفرمایی، به سوالات شرکت کنندگان در جلسه پاسخ دادند.

ارسال نظر