شناسه خبر : 9345

چالش‌های اساسی شرکت‌های بیمه‌ای یونان به موتورسیکلت‌ها رسید

چالش‌های اساسی شرکت‌های بیمه‌ای یونان به موتورسیکلت‌ها رسید

شرکت‌های بیمه‌ای یونان در پایان سپتامبر ۲۰۱۹، حق بیمه ناخالص داخلی را ۳ میلیارد یورو اعلام کردند که این رقم نسبت به سال گذشته ۷.۸ درصد رشد داشته است.

به گزارش چابک آنلاین، درسه ماهه دوم سال 2019، دارایی کلی شرکت های بیمه ای یونان به 18.401 میلیون یورو رسیده که این رقم در دوره سه ماه قبل آن 17.717 میلیون یورو بوده است.

درگزارشی که انجمن شرکت های بیمه ای یونان مبنی بر نتایج بازار در سومین سه ماهه سال 2019 منتشر کرده است؛ مشاهده می شود که 19 شرکت در زمینه بیمه عمر و 44 شرکت در زمینه بیمه غیرعمر فعالیت کرده اند.

از لحاظ حق بیمه ناخالص، بخش بیمه عمر یونان با افزایش 15.4 درصد، به 1.45 میلیارد یورو و بیمه نامه ی سنتی با افزایش 10.6 درصد به 1.08 میلیارد یورو رسیده است.

حق بیمه های ناخالص بیمه های غیر عمر 51.8 درصد از کل را به خود اختصاص داده اند.

از سال 2010 اقتصاد یونان در رکود شدیدی بوده که باعث ایجاد عدم امنیت و نوسانات شدید در محیط تجاری این کشور شده است.

این امر کشور را مجبور به اصلاحات اساسی مالی در مواجهه با کسری بودجه،  کاهش درآمد خانوارها و کاهش نرخ اطمینان سرمایه گذاران کرده است.

در طول مدت بحران های مالی و فرهنگی یونان، کلید تحول یونان در ثبات، اعتماد و مراقبت پیشگیرانه برای همه صنایع بوده است.

امروزه یونان از شرکت های بیمه ای بیشتر از هر بخش اقتصادی دیگری می خواهد که در بازار این کشور نقش فعالی ایفا کنند و تاثیرگذار باشد.

با تکمیل سیستم تامین اجتماعی، شرکت های بیمه ای خدمات بهداشتی باکیفیتی به شهروندان ارائه داده اند.

به منظور تسهیل خدمات بیمه ای، بیمه گران یونانی علاوه بر ارائه خدمات به مشتریان و برآورده کردن نیازهای آنان، یک چشم انداز استراتژیک را برای آینده خود ترسیم کرده اند.

به طور مثال، شرکت بیمه ای ان ان هلاس (NN Hellas) ، به عنوان یک بیمه گر برتر در یونان با تاکید بر ارزش ها در تجارت، در تلاش برای نوسازی قابلیت ها است.

photo_2019-12-09_12-02-40

 

شعار شرکت های اصلی بیمه ای یونان " تعهد، شفافیت و مراقبت در انجام کارهای روزمره" است.

با استفاده از این ارزش ها، یونان توانسته در بخش بیمه ، چارچوبی برای بهینه سازی فرآیندهای داخلی و افزایش کارآیی کارمندان ایجاد کند.

در طول سال 2017، نرخ فروش حدود 30 درصد نسبت به سال گذشته آن رشد داشته  که این نتیجه ای مساعد برای نظارت ها و فعالیت های جدید شرکت های بیمه ای یونان است.

بازار بیمه یونان همیشه یک بازار کوچک ولی محافظت شده بوده  در حالیکه آخرین تحولات در بخش بیمه ای یونان این امر را نشان می دهد که چشم انداز آن مثبت اما غیرمنتظره است.

حق بیمه ها متناسب با تولید ناخالص داخلی رشد کرده اند اما محدودیت هایی برای رشد سریع این صنعت وجود دارد.

به طور مثال در بخش بیمه عمر، درآمدهای پایین خانوار و عدم شناخت این نوع بیمه، می تواند سد راه پیشرفت گسترده آن شود.

و در بخش بیمه های غیر عمر، چالش های اساسی رقابت در قیمت گذاری بیمه املاک و عدم رشد بیمه موتورسیکلت می تواند نگران کننده باشد.

 

رژین میدانی

ارسال نظر