شناسه خبر : 9181

۴۳۰۰ نفر مقرری بگیر بیمه بیکاری در استان کرمانشاه وجود دارد

۴۳۰۰ نفر مقرری بگیر بیمه بیکاری در استان کرمانشاه وجود دارد

رئیس اداره حمایت از مشاغل و بیمه بیکاری اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه گفت: ۴۳۰۰ نفر در این استان بیمه بیکاری دریافت می‌کنند.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از مهر، حسن مرادی با بیان اینکه با وجود تحریم‌های ظالمانه تعداد واحدهای مشکل دار در سطح استان افزایش نداشته است، اظهار داشت: مسئولان استان در راستای رفع مشکل این واحدها جلساتی را در کمیته تخصصی ستاد تسهیل، کمیسیون امنیت کارگری و شورای تأمین به منظور حل مشکلات این واحدها تشکیل شد و در نهایت نیروهای تعدیل شده به کار بازگشتند.

وی با اعلام اینکه ۵۰ واحد اقتصادی مشکل دار در سطح استان داریم، افزود: امسال یک یا دو واحد اقتصادی مشکل دار به شمار این واحدها اضافه شد و از سوی دیگر با پیگیری مسئولان از محل تسهیلات زلزله مبالغی به کارفرمای یکی از این واحدها برای جبران بدهی و حقوق معوقه کارکنان پرداخت شد و در نهایت از لیست واحدهای دارای مشکل اقتصادی خارج شد.

رئیس اداره حمایت از مشاغل و بیمه بیکاری اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: کارگران ۱۰ واحد از این واحدهای اقتصادی مشکل دار حقوق معوقه دارند و مابقی واحدها مشکلاتی در تولید دارند که باعث شده ظرفیت تولید آنها کاهش یابد.

این مسئول با بیان اینکه میانگین حقوق معوقه ۱۰ واحد اقتصادی مشکل دار از یک ماه تا پنج ماه است، گفت: برخی از واحدهای اقتصادی که مشکل دار هستند تعطیل می‌شوند و شماری از نیروها را تعدیل می‌کنند.

مرادی عنوان کرد: در حال حاضر ۴۳۰۰ نفر مقرری بگیر بیمه بیکاری در استان کرمانشاه وجود دارد که از نظر شمار متقاضیان بیمه بیکاری، در میانه‌های کشور قرار داریم.

وی بیان کرد: استان کرمانشاه سال گذشته از نظر پرداخت بیمه بیکاری رتبه نخست کشوری را کسب کرده است.

رئیس اداره حمایت از مشاغل و بیمه بیکاری اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه بیان داشت: در راستای اشتغال مجدد مقرری بگیران بیمه بیکاری بر اساس نیاز بازار کار ۲۳۰ نفر برای طی دوره‌های آموزشی، بازآموزشی و افزایش مهارت به سازمان فنی و حرفه‌ای معرفی شدند که ۳۵ نفر بر اساس نیاز بازار کار مجدداً مشغول کار شدند.

این مسئول با بیان اینکه بر اثر زلزله یک هزار و ۲۰۰ نفر از نیروهای کار، کار خود را از دست دادند، افزود: سال قبل ۸۷۵ نفر از مقرری بگیران که بر اثر زلزله کار خود را از دست دادند دوباره مشغول کار شدند.

مرادی با اعلام اینکه زلزله سرپل ذهاب بر روی آمار بیکاری استان تأثیر منفی گذاشت، بیان کرد: تعداد مقرری بگیران نسبت به سال قبل کاهش یافته اما نسبت به سنوات قبل شمار نیروهای تعدیل شده و مقرری بگیران بیمه بیکاری حدود ۱۰ درصد افزایش داشته است.

ارسال نظر