مدیرعامل صندوق تامین خسارتهای بدنی کشور؛

تلفات ترافیکی در خوزستان نسبت به سال ۹۷ افزایشی چشمگیر داشت

تلفات ترافیکی در خوزستان نسبت به سال 97 افزایشی چشمگیر داشت

مدیرعامل صندوق تامین خسارتهای بدنی کشور و هیئت همراه در سفر به استان خوزستان با رئیس کل دادگستری خوزستان دیدار و ضمن ارائه گزارشی از فعالیت‌های صندوق و شعبه خوزستان این نهاد ، اظهار داشت : در زمینه توسعه فرهنگ بیمه و رانندگی ایمن کارهای اساسی باید در استان انجام پذیرد ، متاسفانه در یکساله اخیر تلفات حوادث رانندگی در استان افزایش چشمگیری نسبت به سال گذشته داشته است .

به گزارش چابک آنلاین، علی جباری ادامه داد: ورود صدا و سیما ، پلیس و دستگاه های مرتبط با موضوع حوادث رانندگی به کاهش تلفات و پیشگیری از وقوع حوادث امری ضروری است که امیدواریم بیشتر از گذشته و پررنگ تر اجرایی شود.

جباری به تعامل بین حوزه قضایی در استان ها با صندوق اشاره کرده و افزود : با هوشیاری و توجه ویژه قضات در مرحله دادسرا و دادگستری نسبت به پرونده های کلاهبرداری و پرونده های سوری امید داریم این روند کاهش پیدا کند و تعامل بیشتری بین دستگاه قضا و صندوق تامین خسارت بدنی کشور در جهت شناسایی و بهره مندی مشمولین واقعی خدمات این نهاد صورت پذیرد.

وی ادامه داد : با تصویب قانون بیمه شخص ثالث مسئولیت های صندوق بیشتر از گذشته تبیین و مشخص گردیده است در راستای همین مسئولیت های خطیر لازم است با سفر به استان های مختلف دیدار با مسئولان عالی قضایی استان ها بتوانیم یک تعامل سازنده و کارساز را اجرایی نماییم.

مدیرعامل صندوق تامین خسارت بدنی خاطرنشان کرد: جلوگیری از اطاله دادرسی ، سرعت بخشیدن به فرآیند رسیدگی به پرونده های صندوق و افزایش همکاری بین حوزه قضایی در استان ها با مدیران صندوق از اولویت های ما در سفرهای استانی است.

در این دیدار حجت الاسلام صادق مرادی رئیس کل دادگستری استان خوزستان نیز طی سخنانی از درایت صندوق در حفظ بیت المال تقدیر کرده و اظهار داشت : اقدامات صندوق تا حد زیادی از آمال و درد مردم کاسته است و این سفرهای استانی با هدق دیدار با مسئولان عالی قضایی استان ها ارزشمند است و ما پشتیبان خدمات ارزنده صندوق تامین خسارت بدنی کشور هستیم.

وی ادامه داد: در خصوص توسعه فرهنگ بیمه و ترغیب مردم به تهیه بیمه شخص ثالث قطعا ما حمایت خواهیم کرد چرا که طبق قانون مصوب مجلس خرید پوشش بیمه نامه جهت وسایل نقلیه موتوری وظیفه قانونی مردم است، البته در کنار خرید بیمه نامه نقش پلیس هم در کنترل و برخورد با وسایل نقلیه فاقد بیمه نامه شخص ثالث مهم است.

رئیس کل دادگستری استان خوزستان با اشاره به گزارش مدیرعامل صندوق از افزایش تلفات حوادث رانندگی در استان اظهار داشت: جلسه ای با پلیس راهنمایی و رانندگی و اداره راه استان خواهیم گذاشت ، نقاط حادثه خیز باید شناسایی شود و همه نهادهای مسئول پای کار بیایند تا این آمار نگران کننده تلفات کاهش یابد.

حجت الاسلام مرادی در پایان از همکاری مراجع قضائی استان در خصوص دعوت از نماینده صندوق در دادسرا خبر داد و گفت: مساعدت خواهد شد حتما نمایندگان صندوق در پرونده های مرتبط حضور داشته باشند

ارسال نظر