شناسه خبر : 8705

لایحه صندوق حوادث غیرمترقبه کشور چند سال در مجلس باقی ماند

لایحه صندوق حوادث غیرمترقبه کشور چند سال در مجلس باقی ماند

دبیرکل سندیکای بیمه‌گران ایران گفت: ضریب نفوذ کل بیمه در سطح کشور معادل ۲.۴ برآورد شده و براساس هدف‌گذاری کشوری این رقم باید به ۷ ارتقاء یابد و میزان نفوذ بیمه در شان مردم این کشور باشد.

به گزارش چابک‌آنلاین به نقل از تسنیم، سیدمحمد کریمی ظهر امروز در همایش افزایش ضریب نفوذ بیمه اماکن شهر و روستا در استان مرکزی با اشاره به میزان ضریب نفوذ بیمه اظهار داشت: ضریب نفوذ کل بیمه در سطح کشور معادل 2.4 برآورد شده و براساس هدف‌گذاری کشوری این رقم باید به 7 ارتقاء یابد و میزان نفوذ بیمه در شان مردم این کشور باشد.

وی افزود: میانگین ضریب نفوذ بیمه در دنیا برای کشورهای پیشرفته رقم 6.5 تا 7 برآورد شده که دستیابی به این رقم میانگین مستلزم ایجاد ساز و کار و ترویج فرهنگ مناسب است، همچنین در راستای ایجاد فرهنگ ترویج بیمه نمایندگان بیمه در سراسر کشور رکن اصلی این اقدام هستند و علاوه بر آن رسانه‌ها نیز می‌توانند نقش موثری را در روند ترویج فرهنگ نفوذ بیمه ایفا کنند.

دبیرکل سندیکای بیمه‌گران ایران تصریح کرد: باتوجه به اینکه موقعیت کشور ایران به‌گونه‌ای است که ستاد حوادث غیرمترقبه در آن فعالیت بالایی دارد و بلایای طبیعی در کشور به میزان بالایی رخ می‌دهد مردم این سرزمین باید بکوشند تا از خودشان در برابر اینگونه حوادث مراقبت به عمل آورند.

کریمی ادامه داد: لایحه صندوق حوادث غیرمترقبه کشور چند سال متوالی در مجلس شورای اسلامی باقی ماند و برخی ایرادات بر آن وارد است که درصورت رفع این مسائل و آغاز فعالیت صندوق ضریب نفوذ کشوری به میزان قابل توجهی افزایش می‌یابد.

وی عنوان کرد: اجرای بیمه اجباری روستایی و شهری تا حدودی می‌تواند هموطنان را در برابر بلایای مخاطره‌آمیز مصون بدارد اما تلاش ما بر این است که این آمار افزایش یابد، بخشی از ضریب نفوذ بیمه به اختیارات عموم مردم بستگی دارد که باید تمام تلاشمان را به کار بگیریم که در این زمینه سطح سواد شناخت بیمه‌ای عمومی را افزایش دهیم.

ارسال نظر