شناسه خبر : 8621

بیمه اجباری دام، بیماری‌های مشترک انسان و دام را پوشش می‌دهد

بیمه اجباری دام، بیماری‌های مشترک انسان و دام را پوشش می‌دهد

۵۰ هزار و ۵۹۲ رأس دام سنگین در خراسان جنوبی هویت گذاری شدند.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان با اشاره به اینکه 31 شهریور پایان مهلت اعلام شده برای هویت گذاری دام سنگین بوده است، گفت: در این مدت 10 هزار و 280 نفر شتر و 40 هزار و 312 رأس گاو و گوساله در هویت گذاری، پلاک کوبی شدند.

اشرفی با اشاره به اینکه در مهلت تعیین شده  60 درصد جمعیت گاو و گوساله و 35 درصد جمعیت شتر در استان هویت گذاری شدند، از دامدارن خواست: در خصوص هویت گذاری دام های باقیمانده اقدام کنند.

وی با اشاره به اینکه تنها 5 درصد جمعیت گوسفند و 3 درصد جمعیت بز در استان هویت گذاری شدند، افزود: در این مدت 37 هزار و 276 رأس  گوسفند و  22 هزار و 776 رأس بز در هویت گذاری پلاک کوبی شدند.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد استان با بیان اینکه پایان بهمن آخرین مهلت اعلام شده برای هویت گذاری دام سبک است، گفت: پس از پایان زمان اعلام شده دامداران برای جابجایی دام و کشتار دام با مشکل مواجه خواهند شد.

وی هزینه هویت گذاری هر رأس دام سبک را 4 هزار تا 4 هزار و 200 تومان، گاو آمیخته 37 هزار تومان ، گاو بومی 29 هزار تومان و شتر  15 ساله را  21 هزار تومان اعلام کرد.

اشرفی افزود: ارائه هرگونه خدمات از جمله معرفی و استفاده از تسهیلات و همچنین تحویل نهاده های دامی از سوی تمام دستگاه های اجرایی و شرکتهای تابعه در بخش دام منوط به هویت گذاری و نصب پلاک ملی و همچنین ارائه بیمه نامه معتبر بوده و برابرتصویب نامه مذکور نگهداری، حمل و انتقال دام های فاقد شماره ملی غیرمجاز بوده و قاچاق تلقی خواهد شد. 

وی گفت: به منظور کاهش هزینه های دامدار و تسریع در اجرای طرح هویت گذاری، توافق نامه ای با صندوق بیمه محصولات کشاورزی  مبنی بر انجام پلاک کوبی (هویت گذاری) همزمان با بیمه دام منعقده شده است.

اشرفی با تأکید بر اینکه براساس قانون برنامه ششم توسعه باید تمام دام هابیمه اجباری شوند ، افزود: با اجرای طرح هویت گذاری، دام ها به صورت یک سال بیمه اجباری می شوند.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد استان گفت: بیمه اجباری حوادث غیرمترقبه و بیماری های مشترک انسان و دام را پوشش می دهد.

ارسال نظر