شناسه خبر : 8535

۳۴.۵ درصد حق بیمه تولیدی سال۹۷ متعلق به بخش دولتی است

۳۴.۵ درصد حق بیمه تولیدی سال97 متعلق به بخش دولتی است

۴۵ هزار و ۴۴۳ میلیارد تومان حق بیمه در سال ۹۷ در بخش‌های مختلف صنعت بیمه تولید شد که ۶۶.۲ درصد به بخش غیردولتی تعلق داشته است.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از ایرنا، سهم بخش غیردولتی در بخش‌های مختلف اقتصادی در سال‌های اخیر رو به افزایش بوده است و دولت نیز تلاش کرده با فراهم کردن شرایط و زیرساخت‌ها به تدریج امور را بخش غیردولتی واگذار و سهم بنگاه‌های اقتصادی دولتی را کاهش دهد.

از جمله بخش‌هایی که سهم بخش غیردولتی در آن روندی افزایشی داشته، صنعت بیمه است که تازه‌ترین آمار منتشر شده توسط بیمه مرکزی از سهم بالای بیمه‌های غیردولتی حکایت دارد.

در سال ۹۷ معادل ۴۵ هزار و ۴۴۳ میلیارد تومان حق بیمه در بخش‌های مختلف صنعت بیمه تولید شد که ۱۵ هزار و ۶۹۴ میلیارد تومان معادل ۳۴.۵ درصد متعلق به بخش دولتی بوده است.

همچنین ۲۹ هزار و ۷۴۸ میلیارد تومان حق بیمه نیز توسط بخش غیردولتی تولید شده که معادل ۶۶.۲ درصد کل حق بیمه تولیدی در این صنعت بوده است.

در سال ۹۶ مجموع حق بیمه تولیدی در صنعت بیمه ۳۴ هزار و ۵۱ میلیارد تومان بوده که ۱۱ هزار و ۵۱۵ میلیارد تومان از آن به بخش دولتی و ۲۲ هزار و ۵۳۶ میلیارد تومان به بخش غیردولتی تعلق داشته است.

پیش‌بینی می‌شود که حق بیمه تولیدی در سال ۹۸ از مرز ۶۰ هزار میلیارد تومان عبور کند.

با توجه به زیرساخت‌های فراهم شده توسط دولت برای توسعه فعالیت بیمه‌های آنلاین و حمایت از فعالیت استارتاپها روند حضور بخش غیر دولتی در صنعت بیمه در حال گسترش است.

 

ارسال نظر