شناسه خبر : 7303

۹ میلیون کارگر ایرانی دارای بیمه اجباری هستند

۹ میلیون کارگر ایرانی دارای بیمه اجباری هستند

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اظهار کرد: از بیمه اجباری ۹ میلیون کارگر ایرانی خبر داد و گفت: در حال حاضر به غیر از کارگران اختیاری و آزاد، ۹ میلیون کارگر ایرانی دارای بیمه اجباری هستند و کارفرما دارند.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از ایسنا، حاتم شاکرمی، گفت: با بیان اینکه با راه‌اندازی سامانه جامع قراردادهای کار شاهد حذف یا کاهش قراردادهای سفید امضا خواهیم بود، گفت: همه مردم، کارگران و کارفرمایان باید در این سامانه ثبت‌نام کنند و احراز هویت شوند.

وی افزود: معتقدیم راه‌اندازی این سامانه ضمن تداوم سیاست شفاف‌سازی وزارت کار، موجب تحقق دولت الکترونیک و ارائه خدمات به شکل غیر حضوری می‌شود و در سلامت و سهولت و سرعت خدمت رسانی به مردم موثر خواهد بود.

معاون روابط کار وزیر تعاون،کار و رفاه اجتماعی ابراز امیدواری کرد: با مراجعه مردم به دفاتر پیشخوان و ثبت ‌نام در این سامانه جلوی انعقاد قراردادهای موقت و سفید امضا و فاقد بیمه و مزایای قانون کار گرفته شود.

به گفته شاکرمی افراد با ثبت‌نام در سامانه و دریافت کد ورود دیگر نیازی به مراجعه حضوری ندارند و از خانه و با تلفن همراه می‌توانند وضعیت قراردادهای خود را مشاهده کنند و در صورت شکایت از کارفرمایی بدون مراجعه به ادارات کار به راحتی وارد سامانه شده و شکایت خود را ارائه دهند.

سامانه جامع روابط کار با هدف شفاف‌سازی و ساماندهی اطلاعات در حوزه روابط کار راه اندازی شده و از ۳۲ زیرمجموعه تشکیل شده است که زیر سامانه جامع ثبت دادخواست‌ها،‌ آموزش ایمنی نیروهای کار، ثبت و تایید و پیگیری قراردادهای کار، بیمه بیکاری ، حمایت از مشاغل، شناسایی واحدهای مشکل‌دار، شوراهای سازش و بیمه کارگران ساختمانی از جمله آنها به شمار می‌رود.این سامانه ابتدا در چند استان کشور از جمله تهران،‌البرز و اردبیل به اجرا درآمده و پس از آن در سراسر کشور عملیاتی خواهد شد.

ارسال نظر