شناسه خبر : 21798

سازمان های بیمه گر موظف به پرداخت هزینه دارو هستند

سازمان های بیمه گر موظف به پرداخت هزینه دارو هستند

وزیر بهداشت گفت: باید با تلاش و اقدامات جهادی در مسیر خدمت به مردم و ارائه خدمات بهددشتی و درمانی مطلوب گام برداریم.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از ایسنا، بهرام عین اللهی در نشست با رییس و معاونان دانشگاه علوم پزشکی مشهد، اظهارکرد: باید در فرصت محدود برای خدمتگزاری و ارائه خدمات ثمربخش به مردم نهایت تلاش خود را داشته باشیم.

وی افزود: وزارت بهداشت نیز حمایت های لازم را از برنامه های دانشگاه های علوم پزشکی برای توسعه خدمت رسانی و افزایش رضایت مندی مردم خواهد داشت.

وزیر بهداشت خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری بر توسعه خدمات بهداشتی و تقویت نظام شبکه تاکید دارند بنابراین توسعه خدمات بهداشتی و افزایش فعالیت بهورزان در مناطق روستایی، توجه به سلامت روان به ویژه در دوران پساکرونا، گسترش خدمات پزشک خانواده، ارتقای سلامت جمعیت و توجه به موضوع فرزند آوری از جمله مواردی است که در حوزه بهداشت باید به آن توجه کرد. 

عین اللهی یادآور شد: وزارت بهداشت برنامه های خود برای ارتقای سلامت و تقویت حوزه های بهداشت، آموزش، پژوهش، خودکفایی در دارو و تجهیزات پزشکی و درمان را در طرح عدالت و تعالی نظام سلامت تهیه کرده و نسبت به اجرای آن اقدام خواهد کرد.

وزیر بهداشت در حاشیه بازدید از بیمارستان قائم(عج) و اورژانس عدالتیان گفت: با توجه به جمعیت مشهد و حضور سالانه میلیون ها زائر بارگاه منور رضوی، این شهر با کمبود تخت بیمارستانی روبرو و نیازمند نگاه ویژه در این حوزه است. 

عین اللهی با اشاره به سفر رییس جمهوری به استان خراسان رضوی در آینده ای نزدیک خاطرنشان کرد: بر این اساس پیش از سفر وی، در نشستی با استاندار و مسئولان دانشگاه علوم پزشکی مشهد، پروژه های مورد نیاز برای توسعه خدمات رسانی به زائران و مجاوران بارگاه منور رضوی تدوین شده است تا در شورای اداری استان که با حضور رییس جمهوری و در سفر وی به مشهد برگزار می شود ابلاغ شود. 

وی با بیان اینکه در قالب سفر رییس جمهور به مشهد مقدس، اعتبارات و پروژه های عمرانی بسیار خوبی پیش بینی شده است، یادآور شد: تلاش می شود بخشی از این پروژه ها در سال جاری و سال آینده به بهره برداری برسد و پروژه هایی با پیشرفت بالای ۸۰ درصد، تکمیل شود.

وی ضمن قدردانی از تلاش های ارزنده دانشگاه علوم پزشکی مشهد در خدمت رسانی به زائران و مجاوران بارگاه منور رضوی، اظهارکرد: بر اساس ارزیابی های انجام شده، این دانشگاه در آمادگی کامل برای خدمت رسانی به زائران و مجاوران است و تمامی تمهیدات لازم در حوزه های بهداشت و درمان پیش بینی شده است. 

عین اللهی گفت: اورژانس پیش بیمارستانی در محورهای درون و برون شهری استان خراسان رضوی نیز در آمادگی کامل است. راه اندازی داروخانه در اورژانس عدالتیان به منظور افزایش سرعت خدمات رسانی و سهولت دسترسی بیماران به دارو از ابتکارات و اقدامات بسیار مطلوب دانشگاه علوم پزشکی مشهد است که از مسئولان این دانشگاه قدردانی می کنیم.

وزیر بهداشت یادآور شد: بخشی از داروها که به آن ارز ترجیحی ۴۲۰۰ تومانی تعلق می گرفت از طریق مرزها قاچاق می شد اما امسال، ارز ترجیحی از دارو برداشته شده است و این امر زمینه قاچاق دارو را به شدت کاهش می دهد اما از سوی دیگر سازمان های بیمه گر موظف هستند که هزینه دارو را پرداخت کنند تا مردم دچار مشکل نشوند.

 وزیر بهداشت در نخستین روز از سال ۱۴۰۱ از اورژانس عدالتیان و بیمارستان قائم(عج) مشهد بازدید و در نشستی با رییس و معاونین دانشگاه علوم پزشکی مشهد، حضور پیدا کرد.

ارسال نظر