پرداخت بیمه ۴ درصد به تامین اجتماعی کاری بسیار سنگین بود

پرداخت بیمه ۴ درصد به تامین اجتماعی کاری بسیار سنگین بود

مدیر عامل شرکت واحد اتوبوسرانی از بازنشستگی ۸۰۰ نفر از پرسنل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران به همراه پرداخت ۴ درصد حق بیمه مشاغل سخت و زیان‌آور آنها خبر داد.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از ایلنا، «محمود ترفع» مدیر عامل شرکت واحد اتوبوسرانی شهر تهران  در پاسخ به پرسشی درباره سرانجام پرداخت ۴ درصد حق بیمه رانندگان شرکت واحد که مانع از بازنشستگی تعدادی از پرسنل این شرکت شده بود، گفت: تا پایان سال ۱۳۹۹ بیش از ۸۰۰ نفر از پرسنل شرکت واحد بازنشسته شدند  که این رقم بی‌سابقه‌ای در شرکت واحد است. 

او با بیان اینکه پرداخت بیمه ۴ درصد به تامین اجتماعی کاری بسیار سنگین و سخت بود، افزود: سال‌های گذشته با خروج حدود ۳۰۰ تا ۴۰۰ نفر این پرداخت تا تیرماه به طول می‌انجامید که در سال ۹۸ و ۹۷ این اتفاق رخ داد، اما امسال تا اوایل اردیبهشت ماه پرداخت ۴ درصد حق بیمه طی رایزنی‌های گسترده با سازمان تامین اجتماعی و کمک شهرداری تهران انجام شد. 

پرداخت تدریجی مزایای پایان خدمت بازنشستگان آغاز شد

ترفع با بیان اینکه پرسنل شرکت واحد جزو گروه مشاغل و سخت و زیان‌آور هستند که به جای ۳۰ سال، ۲۰ سال کار می‌کنند و به دلیل ۱۰ سال کارِ کمتر، باید ۴ درصد بیمه ایام خدمت در زمان بازنشستگی آنها مجددا محاسبه و به تامین اجتماعی پرداخت شود، گفت: با همکاری شهردار تهران،معاونت حمل و نقل و ترافیک و معاونت مالی آخرین مرحله از ۴ درصد بیمه مشاغل سخت و زیان‌آور ۸۰۰ بازنشسته شرکت واحد طی روزهای گذشته انجام شد و حقوق بازنشستگی آن‌ها برقرار خواهد شد. 

مدیر عامل شرکت واحد اتوبوسرانی درباره پرداخت مزایای آخر خدمت پرسنل شرکت واحد گفت: مزایای آخر خدمت این عزیزان باقی می‌ماند که از چهارشنبه شروع به پرداخت مزایای پایان خدمت کردیم و امیدواریم همانطور که برای پرداخت آن ۴ درصد همکاری خوبی با شرکت واحد شد، برای پرداخت مزایا نیز همکاری خوبی با شرکت واحد انجام شود و این حق قانونی پرسنل پرداخت شود. 

لیست رانندگان برای تزریق واکسن در اختیار دانشگاه علوم پزشکی قرار گرفت

او در پاسخ به این سوال که مزایای آخر خدمت در چه بازه زمانی پرداخت می‌شود؟ گفت: تعدادی از این افراد در روز چهارشنبه دریافت کردند، برای تعدادی مبالغی به صورت علی الحساب پرداخت شده است و امیداریم هر هفته بتوانیم مبالغی را به حساب بازنشستگان پرداخت کنیم. 

ترفع درباره‌ عدم تامین لباس فرم پرسنل شرکت واحد گفت: در سال ۹۹ با توجه به شرایط اپیدمی ویروس کرونا، شرایط اقتصادی و تحریم‌ها مناقصاتی که برای تهیه لباس کار، لباس و فرم و تجهیزات ثانویه رانندگان برگزار می‌شد، شرکت کننده نداشت و یکسری عقب افتادگی در تامین لباس از سنوات قبل برای مثال از سال ۹۷ وجود داشت. 

او افزود: اما با توافقی که با شورای اسلامی کار انجام شد مبالغ ریالی معوض به پرسنل پرداخت کردیم و در این زمینه عقب افتادگی نداریم و لباس فرم پرسنل از دوشنبه شروع به توزیع شد. 

مدیر عامل شرکت واحد اتوبوسرانی درباره سرانجام مکاتبات برای دریافت واکسن رانندگان شرکت واحد اتوبوسرانی اظهار کرد: رایزنی‌های زیادی از طریق شهرداری و معاونت حمل و نقل و ترافیک با ستاد کرونا انجام شد و لیست راننده‌های بخش خصوصی و عمومی در اختیار دانشگاه علوم پزشکی قرار گرفت تا به محض اینکه در اولویت قرار گرفتند واکسیناسیون انجام شود.ما پیگیری‌های خود را برای واکسیناسیون رانندگان انجام دادیم و همچنان پیگیر هستیم. 

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی در پایان ضمن تبریک روز کارگر گفت: با توجه به اینکه در آستانه روز کارگر هستیم از همکاران خوبم در شرکت واحد که در این شرایط سخت کرونا با تلاش مضاعف خود خدمات‌رسانی به شهروندان را انجام دادند، تشکر می‌کنم.

 

  • کارگر بازنشسته،مستمری بگیر

    دولت بایستی مکلف شود بدهکاری خودرا به تامین اجتماعی پرداخت کند تا سازمان بتواند در پرداخت مستمری‌ها بازنشستگان دچار مشکل نشود وهم چنین برای همسان سازی سالیانه و افزایش سنواتی سازمان ترفندهای غیر عادلانه را برای جمع و جور کردن پول بکار نبرد

ارسال نظر