شناسه خبر : 14995

۳ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان برای بیمه محصولات کشاورزی تعیین شد

۳ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان برای بیمه محصولات کشاورزی تعیین شد

رئیس کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی گفت: سطح بیمه محصولات کشاورزی ۱۰ درصد رشد کرده است و از ۲۵ درصد به ۳۵ درصد است.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از فارس،سید جواد ساداتی‌نژاد با بیان اینکه سالی ۲۰ هزار میلیارد تومان کشاورزهای ایران خسارت می‌بینند، اظهار کرد: کشور ما کشور پر ریسکی است و انواع مختلف ریسک خطر در بخش‌های مختلف داریم وقتی یک محصولی را کشت می‌کنیم و هر لحظه دچار خطر و خسارت است بنابراین ریسک مخاطرات طبیعی در کشاورزی بالاست.

رئیس کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه، کشاورز ما تمام هستی و نیستی خود را روی زمین می‌گذارد اما با یک سرمازدگی صفر می‌شود، گفت: کشور ما تمام قواعد و ضوابطش بر اساس صنعت نوشته‌شده در صنعت هیچ مشکلی نداریم و در حوزه‌های صنعتی در حوزه‌های مختلف بیمه مشخص‌شده‌ای داریم.

وی ادامه داد: قوانین ما بر اساس سیستم کارگری نوشته‌ شده است و نه بر اساس شرایطی که یک کشاورز و یا تولیدکننده‌ای که در حوزه کشاورزی فعالیت دارد؛ در بیمه هم این مشکل وجود دارد، کشاورز ما ۱۰۰ میلیون تومان خسارت می‌بینند ۶ میلیون تومانش می‌دهند این نشان می‌دهد این حوزه آسیب‌پذیر است.

نماینده مردم کاشان و آران و بیدگل در مجلس شورای اسلامی با بیان این که بحث بیمه محصولات کشاورزی موضوع مهمی بود که بالای ۸۰ در صد نمایندگان به آن رأی دادند، افزود: از نظر مبلغ، سهم دولت و سطح و تنوع بیمه‌ای عقب هستیم و خیلی از محصولات کشاورزان را صندوق بیمه‌ای، بیمه نمی‌کند.

ساداتی‌نژاد در پایان با بیان این که در لایحه دولت ۳ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان برای بیمه محصولات کشاورزی گذاشته شد، خاطرنشان کرد: سطح بیمه محصولات کشاورزی ۱۰ درصد رشد کرده است یعنی از ۲۵ درصد به ۳۵ درصد است اما نسبت به برنامه ششم ۶۵ درصد عقب هستیم و نشان می‌دهد راه بسیار زیادی داریم تا این حوزه تقویت بشود.

ارسال نظر