شناسه خبر : 14300

اختصاصی چابک آنلاین؛

شرکت‌های بیمه‌ای نمی‌توانند صددرصد شعب خود را حذف کنند

شرکت‌های بیمه‌ای نمی‌توانند صددرصد شعب خود را حذف کنند

یک عضو هیات مدیره شرکت بیمه پارسیان، معتقد است که شرکت‌های بیمه ای برای بهینه سازی و کاهش هزینه‌های ثابت خود باید به یک الگوی مناسب در توسعه فیزیکی برسند.

چابک آنلاین، زهرا نامداری، "نادر صفاجو" در گفت‌وگو با چابک‌آنلاین، با بیان اینکه" درکشور زیرساخت‌های الکترونیک به‌طور کامل فراهم نیست." گفت: برای فروش بیمه که یک کالای غیرملموس است اعلام حضور فیزیکی شرکت‌های بیمه به نسبت تعهدی که می‌پذیرند نیاز است.

وی، توضیح‌داد: اگر یک شرکت بیمه‌ای بخواهد محصولی را به صورت دیجیتالی معرفی کند و بفروشد، اولین سوالی که در ذهن بیمه‌گذار و مشتری شکل می‌گیرد این است که این مجموعه کجا است؟، موجودیت آن چیست؟ و چه میزان دارایی دارد که می‌خواهد تعهد بپذیرد؟

این عضو هیات مدیره شرکت بیمه پارسیان، بااشاره به موضوع کلاهبرداری‌های اینترنتی، بیان کرد: این موضوع مردم را نگران می‌کند و هنگامی‌که شرکت بیمه‌ای در شهری ساختمان ایجاد می‌کند اطمینان خاطر مردم هم بیشتر می‌شود که برای خدمات پس از فروش، مکان مشخصی هست که می‌توانند مراجعه کنند.

 صفاجو به اقتصاد کوچک و موضوع رقابت بین شرکت‌های بیمه اشاره کرد و افزود: در ایران هرشرکت بیمه‌ای که بیشتر در دید مشتری باشد یا شعب بیشتری داشته باشد یک قدم از سایر شرکت‌هاجلوتر است.

به گفته وی،شرکت‌های بیمه تازه تاسیس بدون داشتن شعب برای ارائه خدمات در شهرها، نمی‌توانند با شرکت‌های بیمه‌ بزرگتر که شعب و نمایندگان با اختیاربالا دارند رقابت کنند ضمن آنکه مدیران هم برای تهیه بیمه‌نامه به اینکه شرکت بیمه‌گر در منطقه آن‌ها ساختمان و خدمات کارشناسی دارد یا خیر اهمیت می‌دهند.

به اعتقاد، این عضو هیات مدیره شرکت بیمه پارسیان، شرکت‌های بیمه‌ای نمی‌توانند صددرصد شعب خود را حذف کنند زیرا لازم است با بخشی از دارایی‌های خود نشان دهند که توانمندی ایفای به تعهدات را دارند و بیمه‌گذار هم باید آن را احساس کند.

صفاجو، مساله اعتمادسازی درصنعت بیمه را بسیار مهم خواند و تصریح‌کرد: درعین حال شرکت‌های بیمه برای بهینه‌سازی و کاهش هزینه‌های ثابت خود باید به یک الگوی مناسب در توسعه فیزیکی برسند، به عنوان مثال در مرکز هراستان یک مجموعه برای خدمات کارشناسی، حقوقی و بیمه‌ای وجود داشته باشد.

وی، به تورم غیرقابل پیش‌بینی درکشور اشاره کرد و گفت: شرکت‌های بیمه برای سرمایه‌گذاری در بخش املاک به خصوص خرید ملک برای شعبه دو منظور دارند، درواقع باخرید شعبه اعلام حضور می‌کنند و تبلیغات برای آن‌‌ها است و با توجه به تورم هم ارزش ملک شعبه چندبرابر می‌شود.

این عضو هیات مدیره شرکت بیمه پارسیان، افزود: بسیاری از بانک‌ها به مدد شعب خود و تجدید ارزیابی آنها سرمایه خودرا چندین برابر کردند، در حقیقت سودناشی از تجدید ارزیابی املاک همیشه به مدیران شرکت‌های خصوصی کمک کرده است.

صفاجو، معتقداست که مدیران هوشمند و با تجربه شعبه‌ای می‌خرند که حالت بهینه برای شرکت آن‌ها داشته باشد و به موازات آن خدمات الکترونیک خود را گسترش می‌دهند.

 

ارسال نظر