شناسه خبر : 14092

اختصاصی چابک آنلاین؛

تعداد محدودی از نمایندگان صنعت بیمه به نمایندگی حقوقی تبدیل می‌شوند

تعداد محدودی از نمایندگان صنعت بیمه به نمایندگی حقوقی تبدیل می‌شوند

مدیرامورشعب، نمایندگان و کارگزاران شرکت بیمه نوین، اظهارکرد: فقط با تبدیل شدن یک نماینده از حقیقی به حقوقی عملکرد آن نماینده ارتقاء پیدا نمی‌کند زیراکیفیت فنی و بازاریابی جدای از این است که نماینده حقیقی یا حقوقی باشد.

چابک آنلاین، زهرا نامداری،"حمیدرضا صفری"، در گفت‌وگو با چابک‌آنلاین، گفت که نمایندگی حقیقی برای فعالیت در صنعت بیمه یک شیوه معمول است و هیچ اصلی نمی‌گوید که همه نمایندگان حقیقی بیمه باید تبدیل به حقوقی شوند. 

به گفته وی، تبدیل نمایندگی جنرال از حقیقی به حقوقی نیازمند رعایت استانداردهایی از نظر حجم پرتفوی نمایندگی، کیفیت فنی و بازاریابی و داشتن کارمندان ماهر در دفتر نمایندگی است، ضمن آنکه نمایندگی‌های حقوقی باید در قالب شرکت‌های سهامی خاص یا تعاونی متعارف تاسیس شوند و به‌دنبال آن با توجه به قانون تجارت الزامات مربوط به صورت‌های مالی، انتخاب اعضای هیات مدیره و رعایت قوانین مالیاتی را  هم دارند.

مدیرامورشعب، نمایندگان و کارگزاران شرکت بیمه نوین، اظهارکرد:تعداد محدودی از نمایندگان فعال صنعت بیمه که حجم کار آنها بالا می‌رود و اینکه به‌دنبال استاندارد کاری بالاتری هستند به نمایندگی حقوقی تبدیل می‌شوند. 

وی، افزود: بنابراین اینکه نماینده حقوقی با داشتن سابقه فعالیت در صنعت بیمه تأسیس شود نشان می‌دهد که نمایندگان حقیقی کیفیت خود را بالا برده وتمایل به توسعه فعالیت به صورت حقوقی داشته اند و وجود نمایندگان حقوقی با این شکل می تواند مثبت باشد.

مدیرامورشعب، نمایندگان و کارگزاران شرکت بیمه نوین، بیان کرد: بی شک تعداد زیادی از نمایندگان حقیقی با پرتفوهای بسیار بالا وجود دارند که تمایلی ندارند به حقوقی تبدیل شوند .

 صفری، تاکید کرد: اگر شرکتهای بیمه‌ای استانداردهای لازم برای تبدیل شدن نماینده از حقیقی به حقوقی، از جمله سابقه فعالیت، کیفیت فنی، مهارت‌های بازاریابی و برنامه‌های توسعه ای را در نظر بگیرند،  نماینده حقوقی می‌تواند کیفیت شبکه فروش شرکت‌های بیمه را بالا ببرد.

به گفته وی، درست است که تبدیل شدن به نمایندگی حقوقی شکل حرفه‌ای تری  به یک مجموعه فروش بیمه می‌دهد اما فقط با تبدیل شدن یک نماینده از حقیقی به حقوقی عملکرد آن نماینده ارتقاء پیدا نمی‌کند وکیفیت فنی و بازاریابی جدا از این است که نماینده حقیقی یا حقوقی باشد.

مدیرامورشعب، نمایندگان و کارگزاران شرکت بیمه نوین، ادامه داد: ممکن است نمایندگان حقوقی به‌واسطه ساختاری که دارند برای خود برنامه منسجم سالانه‌ای داشته باشند وکیفیت ارائه خدمات خود را  آسیب شناسی کنند که این موضوع در عملکردآنها تاثیرگذار است اما به این معنا نیست که نماینده حقیقی ابزاری ندارد و نمی‌تواند کیفیت ارائه خدمات خود را بالا ببرد.

صفری،تاسیس شعبه رایکی از مهمترین مزیت‌های نمایندگی حقوقی دانست و افزود: با رعایت قانون تجارت و همچنین قوانین بیمه مرکزی نماینده حقوقی می‌تواند شعبه تاسیس کند،درحالیکه نماینده حقیقی این قابلیت را ندارد، بنابراین تاسیس شعبه می‌تواند راهکاری مناسب برای توسعه کمی فعالیت‌های یک شرکت نمایندگی باشد.

 

ارسال نظر