شناسه خبر : 13669

دولت ۱۲ هزار میلیارد تومان از مطالبات صندوق بازنشستگی کشوری را پرداخت کرد

دولت ۱۲ هزار میلیارد تومان از مطالبات صندوق بازنشستگی کشوری را پرداخت کرد

معاون امور اقتصادی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اعتبار مورد نیاز صندوق‌های بازنشستگی را سالانه ۸۰ هزار میلیارد تومان برآورد کرد و گفت: همسان ‌سازی حقوق بازنشستگان در سه صندوق تامین اجتماعی، بازنشستگی کشوری و صندوق بازنشستگی کارکنان فولاد با وجود هزینه بالا برای دولت اجرایی شد.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از ایرنا، حجت الله میرزائی روز شنبه در جلسه شورای هماهنگی مدیران دستگاه های زیرمجموعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در خراسان رضوی به پیگیری وزیر تعاون در همسان سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی اشاره کرد و گفت: تنها برای تامین اجتماعی ۶۰ هزار میلیارد تومان و برای صندوق بازنشستگی کشوری ۲۰ هزار میلیارد تومان مورد نیاز است.

وی ادامه داد: تنها محل اتکای این صندوق ها و صندوق بازنشستگی فولاد دریافت مطالباتشان از دولت است و تاکنون نیز دولت فقط ۳۲ هزار میلیارد تومان از مطالبات تامین اجتماعی و ۱۲ هزار میلیارد تومان از مطالبات صندوق بازنشستگی کشوری را پرداخت کرده است.

وی ادامه داد: حدود ۸۰ درصد از جمعیت خراسان رضوی زیرپوشش صندوقهای بیمه و دستگاههای خدمت رسان وزارت تعاون قرار دارند لذا عملکرد این مدیران در استان نقش مهمی در ایجاد رضایتمندی مردم استان دارد.

در دوره سخت کنونی کشور با دو بحران کرونا و تحریم مواجه شده است

معاون وزیر تعاون با بیان اینکه کشور با دو بحران کرونا و تحریم مواجه است، افزود: اگر هر کشور با یکی از این بحرانها روبرو شود مشکلات فراوانی برایش ایجاد می‌شود با این حال مردم و بنگاه‌های اقتصادی ایران با صبوری و شکیبایی از چهار سال قبل شدیدترین تحریم ها را تحمل کردند.

وی ادامه داد: از حدود یکسال قبل نیز بحران کرونا بسیاری از مشاغل و کسب و کارها را تعطیل کرده لذا وظایف ما به عنوان دستگاههای حاکمیتی و دولتی نسبت به گذشته ۱۰۰ چندان و پیچیده‌تر شده است.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: اکنون هیچ مسوولیتی مهمتر از کمک به رفع آلام مردم و رفع مشکلات آنان نداریم، اگر در شرایط عادی راهی برای مردم نمی‌گشودیم ، مردم خود راهی را باز میکردند اما شاید امروز دیگر راهی برای مردم باقی نمانده باشد لذا در این شرایط مدیران توانمند باید در شرایط سخت کنونی راهگشا باشند.

وی افزود: در شرایط کنونی گرفتار قوانین و مقرراتی هستیم که کار را محدود کرده است باید با جسارت راهگشا بود و اگربه عنوان مثال بنگاهی در استان نیاز به تسهیلاتی دارد باید تامین کنیم و با تساهل و تسامح راه را برای خدمت به مردم هموار کنیم، اگر بانکی با وجود قوانین یکسان وام تخصیص می‌دهد اما بانک دیگر سختگیری می‌کند نشان دهنده آن است که این سختگیری ها از سوی شخص است.

میرزائی خواستار هم افزایی شرکتهای تابعه این وزارتخانه شد و ادامه داد: شرکتهای پگاه، هما، آسمان و فولاد خراسان و امثال آن با توجه به درآمدزایی و اشتغال آفرینی گسترده، ثروت ملی هستند اگر نتوانند کار کنند و کارگران آنها بیکار شوند مردم با هزینه بیشتر کالای مصرفی خود را تامین کرده و مشکلات ناشی از بیکاری نیز بیشتر می‌شود،  بنابراین برای یک مدیر قابل تقدیر است که با تدابیر مناسب کاری کند که کارگری اخراج نشود ولو با سود کمتر موسسه خود را اداره نماید.

وی گفت: رویکرد امروز وزارتخانه و سازمان تامین اجتماعی تعامل با اتاق بازرگانی و انجمن کارفرمایان برای رفع مشکلات کسب و کار است که با اتخاذ تدابیری برای اصلاح فرایند بازرسی و حسابرسی بنگاهها و اصلاح قوانین و بخشنامه ها اقدام کرده است.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: بر این اساس برطرف کردن گلوگاه هایی که منجر به شکایات بسیار از تامین اجتماعی می شد از این دست اقدامات اصلاحی بوده است.

هم افزایی دستگاههای تابعه وزارت تعاون در استان 

دستیار ویژه وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیز گفت: جلسات متعدد بین دستگاههای تابعه وزارت تعاون در استان برای هم افزایی بیشتر و استفاده از ظرفیت بین دستگاهی برگزار شده است.

حسین امینی افزود: مقرر شد  ادارات کل و شرکتهای تابعه از محصولات شرکت شیر پگاه استفاده کنند، در حالی شرکت پگاه در مشهد است اما شاهدیم برای مصرف عمومی شیر و دیگر محصولات لبنی در شرکتهای تابعه از سایر محصولات دیگر استانها استفاده می‌شود.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه ۶۰ درصد سفرهای ریلی کشور توسط شرکت رجا انجام می شود  لذا اعلام شد شرکتهای تابعه وزارتخانه در سفرها و ترددها از قطارهای رجا یا پروازهای آسمان و هما استفاده کنند و هم چنین در سفرها توصیه شد مدیران شرکتها در سفر به مشهد در هتلهای تابعه همچون هتل هما اقامت کنند.

دستیار ویژه وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: در جلسات مشترک بین دستگاه ها تاکید شد از امکانات بانک رفاه استفاده شود تا کارکنان از تسهیلات بانک و موسسات با توجه به سرمایه در گردش خود بهره مند شوند.

وی افزود: به دلیل اینکه برخی شرکتها و فعالان اقتصادی از قوانین کارگری و تامین اجتماعی بی اطلاع بودند، قرار شد تامین اجتماعی طی جلسه یک روزه برای نمایندگان شرکتها قوانین جاری تامین اجتماعی را تببین کند.

 

ارسال نظر