شناسه خبر : 13517

اختصاصی چابک آنلاین؛

صندوق بیمه کشاورزی مطابق اساسنامه خود اداره می‌شود

صندوق بیمه کشاورزی مطابق اساسنامه خود اداره می‌شود

قائم مقام صندوق بیمه کشاورزی، از تمایل این صندوق برای ورود شرکت‌های بیمه بازرگانی به بخش کشاورزی خبر داد.

چابک آنلاین، زهرا نامداری، ابراهیم حسن نژاد، در گفت و گو با چابک آنلاین، گفت: با توجه اهمیت اقتصادی بخش کشاورزی و ریسک هایی که در این بخش هم از نظر گستردگی وهم از نظر ماندگاری وجود دارد، بسیار علاقه مند هستیم که شرکت های بیمه بازرگانی هم بتوانند در ارتباط با مدیریت ریسک های این بخش مشارکت کنند.

وی، تاکید کرد که از نظر قانونی هیچ منعی برای حضور شرکت های بیمه بازرگانی در بخش بیمه کشاورزی وجود ندارد و در سالهای گذشته نیز تفاهم نامه هایی با برخی از شرکت های بیمه ای مانند ایران، آسیا، البرز و سامان داشته اند.

قائم مقام صندوق بیمه کشاورزی،اظهار امیدواری کرد که  با هدایت بیمه مرکزی آن دسته از شرکت های بیمه بازرگانی که در برخی از ریسک هایی که آمادگی داشته و ضرایب آن را محاسبه کرده اند ورود کنند، ضمن آنکه صندوق بیمه کشاورزی آمادگی دارد اطلاعات کافی را دراختیار این شرکت ها قرار دهد.

حسن نژاد،اظهار داشت: این صندوق یک شرکت بیمه ای است که باید هنگام محاسبه ضریب نفوذ بیمه آن را هم در نظر گرفته و محاسبه کنند زیرا کار این صندوق هم بیمه گری است و مطابق اصول بیمه ای اداره می شود، اما در عین حال معنای آن این نیست که این صندوق تحت نظر بیمه مرکزی فعالیت کند چراکه بیمه کشاورزی قانون دارد و مطابق اساسنامه خود که قانون است که اداره می شود.

وی، اذعان داشت: ازسال 97 به بعد پرداخت غرامت های بخش کشاورزی بلافاصله پس از وقوع خسارت انجام می شود، به عنوان مثال در بخش های آبزیان، دام و طیور که شامل سال زراعی نیستند به محض وقوع خسارت ارزیابی و تکمیل پرونده، بی درنگ غرامت پرداخت می شود.

حسن نژاد، درخصوص محصولات کشاورزی که شامل سال زراعی نمی شوند، گفت: برای محاسبه خسارت های این بخش باید ببینیم که آن خسارت چه میزان محصول را کاهش داده ، بنابراین باید صبر کنیم تا محصول برداشت شده و میزان کاهش چند درصد بوده  و بلافاصله پس از برداشت خسارت آنها پرداخت می شود.

قائم مقام صندوق بیمه کشاورزی، عنوان کرد: در سال های 95 و 96 به جهت اینکه اعتبارات در بودجه پیش بینی نمی شد و از محل اعتبارات بانک خسارت ها پرداخت می شد، تاخیر در پرداخت غرامت ها بود وبا آنکه تمام خسارت ها پرداخت شد آن تاخیر در ذهن کشاورزان اثر گذاشت اما از 97 به بعد هیچ تاخیری در پرداخت خسارت ها نبوده است.

 

ارسال نظر