شناسه خبر : 13476

اختصاصی چابک آنلاین؛

۸ هزار فعال قرآنی دیگر تا پایان سالجاری بیمه می‌شوند

8 هزار فعال قرآنی دیگر تا پایان سالجاری بیمه می‌شوند

مدیرعامل اتحادیه تشکل‌های قرآنی،یکی ازمشکلات کنونی جامعه فعالان قرآنی کشور را بیمه دانست و گفت: اگرچه توسط وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی فعالیت‌های خوبی صورت گرفته ولی نسبت به تعداد فعالان قرآنی کشور این تعداد کفاف نداده و یکی از گلایه‌های فعلی، بیمه فعالان قرآنی است.

چابک آنلاین، زهرا نامداری، "مرتضی طلایی"، درگفتوگو با چابک‌آنلاین، به نشست هفته گذشته  اتحادیه کشوری موسسات و تشکل‌های قرآنی با معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اشاره کرد و افزود:این معاونت به شدت دنبال آن است که از طریق دولت بتوانند اعتباری برای اضافه کردن تعداد افراد فاقد بیمه قرآنی داشته باشد و پیگیری این  موضوع ادامه دارد.

به گفته وی، درحال حاضر7 تا8  هزار نفر از فعالان قرآنی کشور از بیمه تامین اجتماعی برخوردار هستند و سقف بودجه دولت تا همین میزان جواب داده، اما معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی قول داده که تا آخر سال جاری حدود 7 تا 8 هزار نفر دیگر به بیمه شدگان قرآنی اضافه شوند.

مدیرعامل اتحادیه تشکل های قرآنی، با بیان اینکه استان های تهران و مازندران بیشترین تعداد موسسات قرآنی را دارا هستند،گفت: سامانه جامعی که اطلاعات همه فعالان قرآنی را در بر بگیرد وجود ندارد و در واقع آمار  جامع و کاملی از تعداد فعال قرآنی سطح کشور موجود نیست.

طلایی، گفت که فعالان قرآنی با دغدغه هایی چون بیمه، مشکلات مالیاتی و بیمه ساختار و تشکیلات اداری خود مواجه هستندو بیان کرد: درآمد هزینه موسسات قرآنی قابل توجه نیست، بنابراین اگر انگیزه کسانی که در این حوزه فعالیت می کنند نباشد تمام موسسات تعطیل می شوند.

مدیرعامل اتحادیه تشکل های قرآنی، تعداد موسسات قرآنی کشور را 4 هزار موسسه برشمرد که به همت نیروهای مردمی اداره می شوند.

 

ارسال نظر