شناسه خبر : 13439

۷۰هزار واحد مسکونی گرگان در برابر حوادث طبیعی پوشش بیمه‌ای ندارند

۷۰هزار واحد مسکونی گرگان در برابر حوادث طبیعی پوشش بیمه‌ای ندارند

مسئول امور مالی شهرداری گرگان گفت که ۷۰ هزار واحد مسکونی این شهر به سبب نبود دستورالعمل جامع گرفتن حق سهم ۵۰ درصدی شهروندان برای هزینه‌های بیمه، فاقد هرگونه پوشش بیمه‌ای در برابر حوادث طبیعی مانند سیل و زلزله است.

به گزارش چابک آنلاین،حسین رضاییان شامگاه شنبه در دویست و پنجاه و چهارمین جلسه رسمی علنی شورای شهری گرگان گفت : با وجود آنکه پارسال و با برگزاری مناقصه، شرکت مجری بیمه واحدهای مسکونی گرگان مشخص شد اما به دلیل دستورالعمل جدید وزارت کشور همچنان واحدهای مسکونی گرگان در برابر حوادث قهری فاقد پوشش بیمه ای هستند.

وی ادامه داد : بر اساس آیین نامه جدید، شهرداری ها فقط مجاز به پرداخت ۵۰ درصد هزینه بیمه هستند و بقیه این مبلغ به عنوان حق الزحمه شهروندان، باید از سوی آنان پرداخت شود که تاکنون روشی برای وصول این مبلغ تعیین و ابلاغ نشده است.

رضاییان هزینه بیمه های مسکونی گرگان در سال گذشته را حدود ۲۵ میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: امیدواریم با اتخاذ راهکاری واحد و ابلاغ آن از سوی وزارت کشور هر چه سریع‌تر واحدهای مسکونی تحت پوشش بیمه قرار بگیرند.

وی گفت :در صورت مشخص شدن رویه اخذ ۵۰ درصد حق شهروندان، شهرداری گرگان مشکلی با تامین و پرداخت حق سهم خود ندارد.

در این جلسه لوایحی همچون نامگذاری تعدادی از معابر گرگان و پرداخت مساعدت مالی به تعدادی از شهروندان گرگانی به تصویب رسید.

 بر پایه این گزارش لایحه افزایش هزینه خدمات پارکینگ در پارکینگ های تحت تملک شهرداری مطرح شد که برای تعدیل قیمت و بررسی قرارداد ها به شهرداری برگشت داده شد.

همچنین نرخ جدید و جرایم سال ۹۹ تبصره ۱۱ ماده ۱۰۰ در شورا مطرح گردید که این لایحه نیز باید برای اعمال اصلاحات به شهرداری برگشت داده شد .

باقری مسئول امور مالی شهرداری گرگان درآمدهای پیش بینی شده به سبب اعمال تبصره ۱۱ ماده ۱۰۰ و جریمه های ناشی از حذف پارکینگ و ساخت و سازهای غیرمجاز در سال ٩٩ را ۲۴۰ میلیارد ریال عنوان کرد.

شورای اسلامی شهر گرگان ۹ عضو دارد

 

ارسال نظر