شناسه خبر : 13330

کاهش هفت میلیونی فروش بیمه نامه مسافرتی/ خرید بیمه زندگی با افت مواجه شد

کاهش هفت میلیونی فروش بیمه نامه مسافرتی/ خرید بیمه زندگی با افت مواجه شد

رییس عالی شورای بیمه:در بخش‌هایی از صنعت بیمه شاهد کاهش هستیم، مانند بیمه مسافرتی به‌طور معمول دراین بیمه سالانه ۸ میلیون مسافر خروجی یا ورودی بیمه مسافرتی خریداری می‌کردند که این رقم به زیر یک‌میلیون نفر کاهش یافته است.

به گزارش چابک آنلاین، غلامرضا سلیمانی، ادامه داد: دربخش بیمه مسئولیت نیز به‌دلیل افت و رکود فعالیت‌های اقتصادی کاهش داشته‌ایم.

وی افزود: در بخش بیمه زندگی که انتظار افزایش استقبال به‌ دلیل شیوع کرونا داشتیم، اما اتفاق عکس افتاده است و برهمین اساس در رشته بیمه زندگی نیز با افت مواجه هستیم.

باید حدود ۴۶ تا ۵۰ درصد پرتفوی صنعت بیمه از محل بیمه زندگی باشد، اما هم اکنون تنها ۱۴.۵ درصد از پرتفوی صنعت بیمه مربوط به بیمه زندگی است، علاوه براین براساس برنامه‌ریزی‌ها باید ضریب نفوذ بیمه درکشور به حدود ۷ درصد برسد این درحالی است که هم اکنون این ضریب نفوذ ۳.۶ درصد است. این اعداد نشان می‌دهد که دراین بخش هم با افت همراه بوده‌ایم.

برای سال‌ جاری طبق برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته حق بیمه تولیدی صنعت بیمه باید به حدود ۱۰۰ هزار میلیارد تومان برسد، اما به‌ دلیل وضعیت کرونا و کاهش درآمد خانوار به حدود ۸۰ هزار میلیارد تومان دست می‌یابیم.

 

ارسال نظر