شناسه خبر : 13141

دستیاران پزشکی بیمه خویش فرما می‌شوند

دستیاران پزشکی بیمه خویش فرما می‌شوند

سخنگوی وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی گفت : براساس قرارداد بین بیمه تامین اجتماعی و وزارت بهداشت، دستیاران پزشکی بیمه خویش فرما می‌شوند.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی مازندران ، سیما سادات لاری روز چهارشنبه در نشست با هیات رییسه دانشگاه علوم پزشکی مازندران در ساری افزود : دستیاران می توانند با پرداخت ماهانه سه میلیون و ۷۰۰ هزار ریال تحت پوشش بیمه در قالب خویش فرما قر ار بگیرند.
وی گفت : در شرایط فعلی بار زیادی از زحمات درمان بیماران بر دوش دستیاران پزشکی قرار دارد که از بدو شیوع ویروس کرونا در بیمارستان ها حضور دارند و همچنان نیز این حضورشان ادامه دارد.
سادات لاری افزود : دستیاران پزشکی از کمترین حق الزحمه  و تسهیلات برخوردارند و با حمایت وزیر بهداشت سرمایه گذاری خوبی در صندوق قرض الحسنه  مهر ایران انجام شد تا دستیاران بتوانند از محل این سرمایه گذاری تسهیلات دریافت کنند.
وی ادامه داد : علاوه بر این ، حق الزحمه دستیاران نیز در صورت تصویب در هیات امناء ۵۰ درصد افزایش خواهد یافت و پس از تصویب به دانشگاه ها برای پرداخت ابلاغ خواهد شد.
سخنگوی وزارت بهداشت از زحمات درمانگران در درمان ویروس کرونا قدردانی کرد و افزود : کارکرد خوب کادر درمانی در دوران کرونا باعث اعتماد بیشتر مردم به این قشر شده است.
معاون فرهنگی دانشجویی وزیر بهداشت همچنین بر ضرورت گسترش فعالیت های فرهنگی دانشجویی تاکید کرد و گفت : در حوزه فرهنگی باید زمینه فعالیت بیشتر دانشجویان فراهم شود و با توانمندی که در دانشجویان وجود دارد ، این قشر می توانند کمک کار خوبی باشند.
وی اضافه کرد : باید برنامه های فرهنگی در دانشگاه ها با محوریت دانشجویان برگزار و حضور دانشجویان در این برنامه ها بیشتر شود و از تمام سلایق دانشجویی در این فعالیت ها حضور یابند.

ساداد لاری با اشاره به فعالیت صندوق رفاه دانشجویی اظهار داشت : در سال جاری سرانه فرهنگی دانشجویان نسبت به سنوات گذشته با رشد ۷۰ درصدی مواجه شده است.
وی افزود : باید زیرساخت های فرهنگی نیز در دانشگاه ها برای فعالیت دانشجویان افزایش یابد و با وجود این که در طرح تحول نظام سلامت زیرساخت بیمارستانی در سطح کشور افزایش خوبی داشت، در حوزه زیرساخت ها فرهنگی این روند ادامه نداشت.
معاون فرهنگی و دانشجویی وزیر بهداشت صبح امروز به استان مازندران سفر کرد. نشست با هیات رییسه دانشگاه علوم پزشکی استان مازندران و بازدید از پروژه های عمرانی در دست اجرا حوزه بهداشت و درمان و دیدار با استاندار مازندران از برنامه های این سفر اعلام شده است.

 

ارسال نظر