شناسه خبر : 13117

اختصاصی چابک آنلاین؛

سرمایه داروخانه‌ها بابت عملکرد سازمان‌های بیمه‌گر کوچک شده است

سرمایه داروخانه‌ها بابت عملکرد سازمان‌های بیمه‌گر کوچک شده است

دبیر انجمن داروسازان ایران اعلام کرد: سازمان‌های بیمه پایه و برخی از شرکت‌های بیمه‌ای مطالبات داروخانه‌ها را با تاخیر می‌پردازند که باعث می‌شود اقتصاد داروخانه‌ها با آسیب جدی روبه‌رو شود.

چابک آنلاین، بهاره تاجرباشی، "جلیل سعیدلو" در گفت و گو با چابک آنلاین، گفت:بیمه های پایه یک مشکل دائمی برای داروخانه ها هستند گاهی شرایط بهتر می شود ولی هرگز به متن قانون عمل نمی کنند.

وی افزود: قانون می گوید که سازمان های بیمه گر باید در مدت کوتاهی مثلا 15 روز 60 درصد مبلغ را و مابقی مبلغ ، ظرف 2 ماه به داروخانه ها پرداخت شود که این اتفاق نمی افتد و در پرداخت، تاخیر مداوم وجود دارد.

دبیر انجمن داروسازان ایران، اظهار کرد: سرمایه داروخانه ها بابت عملکرد سازمان های بیمه گر دائما کوچک تر می شود.

سعیدلو ضمن بیان اینکه برخی از شرکت های  بیمه ای بازرگانی هم عملکرد مناسبی نداشته اند، ادامه داد: داروسازان هرگز ازعملکرد برخی از آنها رضایتی نداشته وبسیاری از داروخانه داران همکاری خودرا با یکی از این شرکت های بیمه ای لغو کرده اند.

سعیدلو تاکید کرد:عملکرد سازمان تامین اجتماعی در دوره مدیریت جدیدبهتر شده اما در کل برای اقتصاد داروخانه قابل پیش بینی نیست که درچه بازه زمانی می تواند مطالبات خودرا دریافت کند.

دبیرانجمن داروسازان ایران گفت: دارو کالایی است که بایستی به راحتی در اختیار مردم قرارگیرد و داروخانه ها حلقه واسط این موضوع هستند که هم خدمات و هم دارو  به مردم عرضه کنند برای اینکه داروخانه ها بتوانند خدمات بهتری ارائه دهند سازمان های بیمه گر هم باید مطالبات داروخانه ها را در اولویت خود قراردهند.

وی بیان کرد: سازمان های بیمه گر باید تعهدات خودرا در مدت مقرر قانونی که در قانون مشخص شده انجام دهند تا داروخانه ها هم بتوانند خدمات بهتر و موثرتری به مردم ارائه دهند.

دبیرانجمن داروسازان ایران تعداد اعضای انجمن متبوع خود را 13 هزار داروخانه و 20 هزار نفر داروساز در سراسر کشور برشمرد.

 

ارسال نظر