شناسه خبر : 13099

کاهش شمار بیمه‌های بیکاری زنجان نشان از فعال بودن کارخانجات تولیدی استان است

کاهش شمار بیمه‌های بیکاری زنجان نشان از فعال بودن کارخانجات تولیدی استان است

استاندار زنجان گفت: کاهش شمار دریافت کنندگان بیمه بیکاری در زنجان نشان دهنده آن است که کارخانجات استان حتی در شرایط سخت اقتصادی و اعمال تحریم‌های ظالمانه علیه کشور، تعطیل نشده و همچنان فعال هستند.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از ایرنا، فتح الله حقیقی، افزود: تعداد دریافت کنندگان بیمه بیکاری این استان در سال گذشته سه هزار و ۳۵ نفر بودند که این رقم در سال ۹۹ به ۲ هزار و ۳۵ نفر رسیده است.

وی، همچنین آماری از تعداد بیمه شدگان اجباری در استان زنجان ارایه کرد و اظهار داشت: تعداد بیمه شدگان اجباری این استان در سال ۹۷ حدود ۱۰۹ هزار نفر بود که در سال ۹۸ تعداد این بیمه شدگان به ۱۱۶ هزار و ۲۶۹ نفر رسید.

حقیقی با بیان اینکه سال گذشته در مجموع هفت هزار و ۲۶۹ نفر به تعداد بیمه شدگان اجباری این استان اضافه شد که این رشد نشان از ایجاد شغل بود، اظهار داشت: پارسال (۹۸) قریب پنج هزار نفر نیز به افتخار بازنشستگی نایل آمدند.

استاندار زنجان به شیوع ویروس کرونا در زنجان اشاره کرد و گفت: امسال تعداد هفت هزار و ۶۰۰ نفر از صنوف آسیب دیده در زنجان برای دریافت تسهیلات بانکی ثبت نام کردند که از این حیث کمترین ثبت نام در سطح کشور را داشتیم.

حقیقی افزود: با توجه به صنوف آسیب دیده استان باید تعداد بیمه شدگان اجباری استان زنجان از ۱۱۶ هزار و ۲۶۹ نفر به ۱۰۸ هزار و ۶۶۹ نفر کاهش پیدا می کرد در حالیکه امروز تعداد بیمه شدگان زنجان ۱۱۳ هزار و ۴۴۳ نفر است.

وی تصریح کرد: هرچند کرونا به بخش های خدماتی این استان ازجمله رستوران ها و هتل ها، آسیب زده است اما در واحدهای تولیدی استان اشتغال ایجاد شده است.

 

ارسال نظر