شناسه خبر : 13002

اختصاصی چابک آنلاین؛

حفاظت محیط‌زیست خسارت حیوانات به افراد آسیب‌دیده را می‌پردازد

حفاظت محیط‌زیست خسارت حیوانات به افراد آسیب‌دیده را می‌پردازد

معاون فنی و ارزیابی پروژه صندوق ملی محیط زیست، بیان کرد: به علت اینکه پلنگ یکی از گونه‌های درحال انقراض است دارای پوشش بیمه‌ای است و گونه‌های دیگر هم براساس اولویت در دستور کار هستند که با همکاری سازمان حفاظت از محیط‌زیست گونه‌های دیگر هم تحت پوشش بیمه‌ای قرار خواهند گرفت.

چابک آنلاین، بهاره تاجرباشی، "مازیار سلیمان نژاد" در گفت و گو با چابک آنلاین، گفت:  چندین سال است که برای حفظ امنیت گونه پلنگ به عنوان گونه در معرض انقراض وتامین  خسارت هایی که به دامداران از ناحیه این حیوان وارد می شود،شرکت بیمه ما بیمه پلنگ را به عهده گرفته و اجرایی می شود.

وی، با بیان اینکه شرکت بیمه ما سهمی را برای این پروژه کنار گذاشته و از شرکت های بیمه ای پیشرو در پوشش بیمه ای حیات وحش بوده، افزود: شرکت بیمه ما این همکاری را با سازمان حفاظت محیط زیست از طریق صندوق ملی محیط زیست انجام داده و هرساله خسارت هایی را بابت آسیب هایی که از ناحیه پلنگ به دامداران وارده شده را پرداخت می کند.

معاون فنی و ارزیابی پروژه صندوق ملی محیط زیست تصریح کردکه علاوه بر بیمه برخی از خسارت ها که به باغات وسایر بخش های کشاورزی وارد می شود را سازمان حفاظت محیط زیست به صورت سالانه از استان ها دریافت کرده و مبالغی را تحت عنوان جبران خسارت به آسیب دیدگان پرداخت می کند.

سلیمان نژاد  اظهار کرد: هدف اصلی سازمان حفاظت از محیط زیست حفظ گونه ها و امنیت زیستگاه آنها است زیرا اگر خسارتی که توسط حیوانات ایجاد می شود جبران نشود ، ممکن است که فردآسیب دیده درصدد تلافی باشد و آسیبی متوجه حیات وحش شود.

 

ارسال نظر