شناسه خبر : 12932

برگزیدگان جشنواره هنرهای تجسمی جوانان بیمه می‌شوند

برگزیدگان جشنواره هنرهای تجسمی جوانان بیمه می‌شوند

دبیر اجرایی بیست و هفتمین جشنواره هنرهای تجسمی جوانان ایران از اختصاص بیمه هنرمندان برای برگزیدگان بیست و هفتمین دوره این جشنواره خبر داد.

به گزارش چابک آنلاین، عبدالرحیم سیاهکارزاده دبیر اجرایی بیست و هفتمین جشنواره هنرهای تجسمی جوانان ایران گفت: برگزیدگان جشنواره جوانان به عضویت موسسه توسعه هنرهای تجسمی معاصر در خواهند آمد و با عضویت در موسسه، امکان بهره مندی از بیمه هنرمندان را خواهند داشت.

وی ادامه داد: برنامه ریزی ما این است که علاوه بر امتیاز فوق به نفرهای برگزیده مبلغ ۴۰ میلیون ریال به عنوان جایزه اهدا شود و هزینه های حضور در جشنواره نیز به هنرجویان پرداخت خواهد شد.

سیاهکارزاده ضمن بیان اینکه معمولا محل برگزاری هر دوره از جشنواره هنرهای تجسمی جوانان در پایان دوره قبلی تعیین می شود، گفت: در این دوره نیز  قبل از شیوع ویروس کرونا، برنامه ما این بود که محل برگزاری جشنواره را در شهر ارومیه در استان آذربایجان غربی قرار دهیم اما بعد از شیوع کرونا تصمیم عوض و مقرر شد جشنواره در تهران برگزار شود.

157617239

وی گفت: دلیل اتخاذ این تصمیم علاوه بر بحث جابجایی اساتید پیشکسوت و در نظر گرفتن شرایط آنها؛ این بود که محل برگزاری جشنواره باید ظرفیت اسکان ۱۵۰ هنرجو و شرایط برگزاری کارگاه را داشته باشد. ما با توجه به این شرایط تهران را محل مناسب‌تری دیدیم.

او ادامه داد: طی برگزاری جلسات بسیاری که با استادها، دبیر هنری و شورای سیاستگذاری جشنواره داشتیم به این نتیجه رسیدیم برگزاری حضوری جشنواره در شرایط ویژه جامعه امکان پذیر نیست و در همین راستا با قبول تمام سختی و مشکلات تصمیم گرفتیم این دوره را به صورت آنلاین برگزار کنیم. در بخش اجرایی فراهم آوردن تمام امکانات برای برگزاری بهتر جشنواره تجسمی جوانان در کنار گروهی مجرب و کارشناس فراهم شد.

سیاهکارزاده گفت: در وهله اول برای برگزاری جشنواره به صورت آنلاین، اقدام به تهیه اینترنت پرسرعت کردیم، در ادامه نرم‌افزاری تهیه کردیم که به صورت آنلاین و تصویری با تمام اساتید و هنرجویان در ارتباط باشیم. این نرم‌افزار امکان ضبط کلاس‌ها را دارد و هنرجویان می توانند همدیگر را به صورت تصویری ببینند. همچنین برای برقراری همزمان ارتباط اساتید با هنرجویان در محل خانه هنرمندان ۱۰ استودیو برای هر رشته تهیه شد که استاد در کنار دستیار امکان برقراری ارتباط با هنرجو را داشته باشد.

دبیر اجرایی بیست و هفتمین جشنواره هنرهای تجسمی جوانان ایران ضمن اظهار اینکه یکی از ویژگی های بسیار خوب جشنواره هنرهای تجسمی جوان این است که جوانان مستعد را از سراسر کشور انتخاب می کند، گفت: جشنواره هنرهای تجسمی جوانان ایران این امکان را دارد که جوانان مستعد را از تمامی ایران رصد کرده و آنها را انتخاب و شناسایی کند و به جامعه هنرهای تجسمی معرفی نماید.

وی ادامه داد: در زمان برگزاری کارگاه ها، جوانان با استادها آشنا می شوند  و تحت نظارت آنها به خلق اثر می پردازند. تجربه ای که جوانان در ایام برگزاری این کارگاه ها کسب می کنند آنان را تشویق کرده و اعتماد به نفس لازم را به آنها می دهد تا در بینال ها و جشنواره های دیگر حضور یابند.

وی اضافه کرد:  پس از آن نوبت نگارخانه هاست که وارد عرصه شوند و برای هنرمندان منتخب این جشنواره ها، نمایشگاه های انفرادی برگزار کنند. این موضوع منجر به فروش آثار هنرمندان و چرخیدن چرخه اقتصاد هنر می شود. در ادامه فضای مجازی و رسانه ها بستری برای اطلاع رسانی و شناساندن هنرمندان جوان به جامعه هنری می شوند و در پی این رویدادها، دوسالانه‌ها و نمایشگاه‌های هنری از سراسر دنیا با جست و جو می توانند با این هنرمندان آشنا شده و از آنان برای شرکت در رویدادهای هنری دعوت کنند. این موضوع در تمام رشته ها اتفاق افتاده و باعث مباهات جشنواره هنرهای تجسمی جوان است.

وی در پایان گفت: در این دوره که بیست و هفتمین دوره از جشنواره تجسمی جوان است خیلی از استادهای ما اذعان می دارند کار خود را با جشنواره جوانان آغاز کرده همچنین طبق روال سال‌های قبل دستیاران آنها نیز برگزیدگان دوره های قبل هستند که امکان حضور مجدد را ندارند و به صورت دستیار در کنار استادها به آثار جوانان رسیدگی می کنند.

بیست و هفتمین جشنواره هنرهای تجسمی جوانان به صورت آنلاین در ده رشته هنرهای تجسمی با حضور ۱۴۹ نفر هنرمند جوان در خانه هنرمندان آغاز به کرد کرده است.

 

ارسال نظر