شناسه خبر : 12853

اختصاصی چابک آنلاین؛

خدمات توانبخشی ناشنوایان در صنعت بیمه تعریف نشده است

خدمات توانبخشی ناشنوایان در صنعت بیمه تعریف نشده است

مدیرعامل انجمن خانواده ناشنوایان ایران اظهار کرد: شرکت‌های بیمه‌ای افراد دارای معلولیت را تحت پوشش بیمه‌نامه عمر قرارنمی‌دهند وابزار و خدمات توانبخشی که جزء دوره درمان افراد ناشنوا است مشمول بیمه نمی‌شود.

چابک آنلاین، بهاره تاجرباشی، "اکرم سلیمی" در گفت و گو با چابک آنلاین، گفت: ناشنوایان برای استفاده از ابزار توانبخشی مانند سمعک، باطری و  شارژ کاشت معمولا هزینه های بالایی را متحمل می شوند که هیچکدام از این موارد تحت پوشش بیمه ای قرار نمی گیرد.

مدیرعامل انجمن خانواده ناشنوایان ایران اظهارکرد: خدمات  توانبخشی همانند گفتار درمانی و تقویت شنیداری هزینه های خیلی بالایی دارند که اصلا در شرکت های بیمه ای تعریف نشده اند.

سلیمی با اشاره به اینکه توانبخشی جزء کارهای درمانی است، افزود: گفتاردرمانی و تقویت شنیداری کلاس های پرهزینه ای دارد و اگر خانواده ای به هردلیلی نتواند از سازمان بهزیستی این امکانات را دریافت کند شاید نتواند از این خدمات استفاده کند و ناشنوایی هم یک دوران طلایی دارد واگر این زمان بگذرد و کودک نتواند کلاس ها را دریافت کند ضربه بزرگی در طول دوران زندگی به وی وارد خواهد شد.

وی تصریح کرد که معمولا خانواده ها در هر سطح مالی باشند تلاش می کنند که این خدمات را برای کودکان خود فراهم کنند و اگر صنعت بیمه بتواند این نوع پوشش ها را ارائه دهد کمک بزرگی به این قشر از جامعه می کند زیرا به هرحال این توانبخشی ها هم جزء دوره درمان فرد محسوب می شوند.

مدیرعامل انجمن خانواده ناشنوایان ایران با بیان اینکه عمل کاشت حلزون تحت پوشش بیمه نیست، اظهارکرد: یکسری یارانه هایی از سمت دولت پرداخت می شود که خیلی زیاد نیست و سازمان بهزیستی هم مقداری از هزینه ها را تامین می کند و مابقی توسط خانواده ها تامین می شود.

سلیمی اذعان داشت که مرحله اول برای کاشت حلزون هزینه خیلی بالایی ندارد اما مراحل بعدی کاشت مانند گفتاردرمانی و تقویت شنیداری هزینه هایی بالایی دارد که حتما باید انجام شود وگرنه کاشتی که انجام شده هیچگونه فایده ای برای کودک ندارد.

وی تعداد اعضای انجمن در تهران را 5 هزار نفر و درسراسر کشور در حدود 30 هزارنفر برشمرد و گفت: این تعداد افراد عضو انجمن ناشنوایان هستند که شامل 27 شعبه در 31 استان کشور است ولی اگر آمار کل ناشنوایان را در نظر بگیریم حدود یک میلیون نفر تخمین زده می شود.

 

ارسال نظر