برخی از بازاریان کیش با افزایش کالاها الحاقیه بیمه را دریافت نکرده‌اند

برخی از بازاریان کیش با افزایش کالاها الحاقیه بیمه را دریافت نکرده‌اند

یک هفته پس از حادثه آتش‌سوزی بازار پردیس ۱، حالا رحمان سادات نجفی مدیرعامل جامعه بازاریان کیش،‌ امیدوار است که تا یک ماه آینده این بازار فعالیت خود را دوباره از سرگیرد.

به گزارش چابک آنلاین، هفته گذشته برآورد شما از میزان خسارت بازار پردیس معادل ۱۰۰ میلیارد تومان بود که بعدا برخی عنوان کردند کمتر از این‌هاست؟

پیش بینی ۱۰۰ میلیاردی ما از نظر وسعت آسیب‌ها بود. همین الان خسارت به سازه بازار نزدیک به ۳۰- ۴۰ میلیارد تومان براورد می‌شود. البته هنوز کارنشاسان مشغول بررسی هستند و باید ببینند آیا تاسیسات بازار هم آسیب دیده است. من مجموع خسارات را عرض کردم. بهرحال یازار رقم بالایی در روز گردش مالی داشته و الان ۸ روز است که تعطیل شده است. برخی از غرفه‌داران هم کالاها و اموال‌شان را از دست دادند و نتوانسته‌اند خسارت کامل بگیرند. اینها هم بخشی از خسارت است. بنابراین این رقمی که بنده اعلام کردم شامل این موارد هم می‌شود. بلاخره این آتس‌سوزی بزرگ‌ترین آتش‌سوزی تاریخ کیش بوده  و تا به حال دراین سطح و اندازه در جزیره نداشته‌ایم. البته امیدواریم که این عدد کمتر باشد.

آیا مشخص شده است که دقیقا چه تعداد کاسب زیان جزئی یا کلی دیده‌اند؟

کل بازار زیان دیده است. ببینید ۲۵ مغازه که به طور کامل از میان رفته است. بسیاری هم کالاهای شان دچار دودزدگی شدید شده‌ یا بسیاری از مغازه‌های لوازم آرایشی و بهداشتی و مواد غذایی هم به علت گرما اجناس‌شان از بین رفته است. بسیاری از خریداران وقتی حتی جعبه کالایی فرورفتگی داشته باشد از خرید ان اجتناب می‌کنند چه برسد به این که مثلا لباس یا پوشاکی دود گرفته باشد و از این نظر کسبه با مشکل مواجه خواهند شد.                                                                   

  در رابطه با پرداخت خسارت توسط بیمه به مشکل خاصی برنخوردید؟

 نه خوشبختانه سه روز بعد از آتش‌سوزی خسارت آن‌هایی که به قطعیت رسیده و توافق شده بود، پرداخت شد و سایر شرکت‌های بیمه‌گر قول داده‌اند تا با نظر مساعد حداکثر کمک را داشته باشند. منتها برخی از همکاران ما سهوا اشتباه کرده‌اند و با افزایش کالاها الحاقیه بیمه را دریافت نکرده‌اند. بنابراین مبلفی که دریافت می‌کنند معادل خسارت وارد آمده به آنها نیست و عمده زیان‌ها از این بابت است.

 

ارسال نظر