شناسه خبر : 12082

یک میلیون و ۹۶۴ هزار نفر در آذربایجان غربی دفترچه بیمه سلامت دارند

یک میلیون و ۹۶۴ هزار نفر در آذربایجان غربی دفترچه بیمه سلامت دارند

مدیرکل بیمه سلامت آذربایجان‌غربی با اشاره به اینکه بیمه سلامت از دستاوردهای امیدبخش دولت تدبیر و امید بوده که از سال ۱۳۹۳ اجرا شده است، تاکید کرد: این بیمه در کنار صندوق‌های بیمه تامین اجتماعی و نیروهای مسلح حرفی برای گفتن دارد و با اجرای آن آحاد مختلف جامعه و به خصوص نیازمندان از خدمات مناسب بهداشتی و درمانی بهره‌مند شده‌اند و هوشمندسازی مسیر تعالی روز افزون این دستاورد را هموار خواهد کرد.

به گزارش چابک آنلاین، نادر نانبخش با اشاره به جمعیت بیمه شده این سازمان،  گفت: در مجموع یک میلیون و ۹۶۴ هزار و ۲۹۶ نفر از جمعیت سه میلیون و ۲۸۶ هزار نفری  استان آذربایجان غربی دارای دفترچه بیمه سلامت هستند.

وی ادامه داد: از این تعداد  ۱۹۰ هزار و ۸۸۴ نفر در صندوق کارکنان دولت، ۷۸ هزار و ۴۸۳ نفر در صندوق سایر اقشار، ۲۹ هزار و ۸۸۷ نفر در صندوق ایرانیان، ۴۶۸ هزار و ۸۴ نفر در صندوق بیمه سلامت همگانی و یک میلیون و ۱۹۶ هزار و ۹۴۱ نفر در صندوق روستاییان این بیمه عضو هستند.

نانبخش بیان کرد:  ۶۲۴ مطب، ۳۴۲  داروخانه،  ۷۰ آزمایشگاه، ۴۷ رادیولوژی، ۷۰ فیزیوتراپی، ۴۴ درمانگاه، ۳۵ بیمارستان، ۱۷ شبکه بهداشت، هفت مرکز جراحی محدود، ۲ مرکز پزشکی هسته‌ای، یک مرکز رادیوتراپی و یک مرکز سنگ شکنی آذربایجان‌غربی طرف قرارداد بیمه سلامت هستند.

وی تاکید کرد: از این تعداد ۱۷ شبکه بهداشت،  ۲۶ بیمارستان و سه کلینیک دانشگاهی بوده و مابقی غیر دانشگاهی است.

وی اظهار داشت: بر اساس بند الف تبصره ۱۷ قانون بودجه سال ۱۳۹۶، افرادی که از بیمه رایگان استفاده می‌کنند باید به مراکز دانشگاهی مراجعه کنند و اگر خواستند به سایر مراکز درمانی مانند مراکز خصوصی مراجعه کنند باید در پرداخت حق بیمه مشارکت داشته باشند.

مدیرکل بیمه سلامت آذربایجان‌غربی گفت: بیمه شدگان صندوق بیمه سلامت با توجه به قوانین و مشارکت‌نکردن در پرداخت حق سرانه بر اساس دهک بندی انجام شده به استناد آزمون وسع وزارت رفاه،  جهت دریافت خدمات می‌توانند به مراکز دانشگاهی و برخی از مراکز دولتی تعریف شده توسط اداره کل بیمه سلامت مراجعه کنند.

نانبخش بیان کرد: مراجعه سایر دفترچه‌های بیمه سلامت به مراکز خصوصی طرف قرارداد نیز دارای شرایطی بوده و هر گروه بر اساس قوانین موجود باید بخش از هزینه درمان را پرداخت کنند.

وی اضافه کرد: همچنین در برخی از دفترچه‌های بیمه سلامت همچون دفترچه‌های صندوق روستاییان باید فرد با رعایت سیستم نظام ارجاع سلامت به مراکز درمانی طرف قرارداد مراجعه کند.

 

ارسال نظر