شناسه خبر : 11639

اجرای بیمه روستایی در دستورکار قرار گرفت

اجرای بیمه روستایی در دستورکار قرار گرفت

مدیرکل امور روستایی و شوراهای استانداری گیلان با اشاره به اجرای طرح بیمه روستایی گفت: با توجه به حادثه خیز بودن استان و وقوع حوادث طبیعی نظیر رانش، زلزله، سیل، طوفان، آتش سوزی و ... طرح اجرای بیمه روستایی در دستورکار قرار گرفت.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از ایسنا، یاور پیراعلایی امروز در نشست با خبرنگاران با اشاره به اجرای طرح بیمه حوادث غیرمترقبه منازل روستایی، اظهار کرد: با توجه به حادثه خیز بودن استان و وقوع حوادث طبیعی نظیر رانش، زلزله، سیل، طوفان، آتش سوزی و ... طرح اجرای بیمه روستایی در دستورکار قرار گرفت.

مدیرکل امور روستایی و شوراهای استانداری گیلان افزود: با توجه به پوشش منطقه ای گیلان که اغلب جنگلی است و خطراتی زندگی روستاییان را تهدید می کند، در این راستا با توجه به تاکیدات استاندار گیلان مبنی بر پوشش فراگیر بیمه روستایی، جلسات متعددی را با کارشناسان برگزار کردیم و با بیمه ایران قرارداد منعقد شد.

وی با اشاره به برگزاری جلسه توجیهی بخشداران، گفت: برای کاهش هزینه‌ها، نماینده شرکت بیمه به همراه دهیار در روستاها حاضر می‌شود و فرآیند ثبت بیمه را انجام می‌دهند.

پیراعلایی با بیان اینکه هر فرد با پرداخت مبلغ ۵۳ هزار تومان می‌تواند منزل روستایی خود را بیمه کند، تصریح کرد: مجموع سرمایه گذاری برای هر واحد مسکونی ۴۰ میلیون تومان است که ۳۰ میلیون تومان برای بخش مسکونی و ۱۰ میلیون تومان شامل بیمه لوازم منزل می‌شود. البته اگر متراژ واحد مسکونی زیاد باشد هر فرد می‌تواند با پرداخت درصد بیشتری سقف قرارداد و تعهدات بیمه را افزایش دهد.

مدیرکل امور روستایی و شوراهای استانداری گیلان با اشاره به اجرای طرح بیمه تکمیلی ویژه دهیاران، بیان کرد: در استان ۲۰۰۰ دهیار، ۱۰۸ کارشناس مالی و ۱۰۸ کارشناس فعال هستند که بنابر درخواست دهیاران بیمه تکمیلی آنها نیز انجام گرفت. علاوه‌بر این بیمه مسئولیت مدنی دهیاری‌ها برای جبران خسارات و زیان‌ها هم انجام شد.

ارسال نظر