شناسه خبر : 11631

بیمه طلایی فرهنگیان به بیمه بلااستفاده تبدیل شد

بیمه طلایی فرهنگیان به بیمه بلااستفاده تبدیل شد

نماینده مردم اسدآباد در مجلس شورای اسلامی با اشاره به مشکلات فرهنگیان عنوان کرد: بیمه تکمیلی و طلایی فرهنگیان به بیمه خاکستری و بلااستفاده تبدیل شده که نیاز به اقدام و توجه دارد.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از ایسنا، کیومرث سرمدی نماینده مردم اسدآباد در مجلس شورای اسلامی در پاسخ به سخنان وزیر آموزش و پرورش در جلسه علنی امروز مجلس، گفت: اکنون در یک پیچ حساس تاریخی قرار داریم و فرصت هیچ گونه آزمون و خطایی در هیچ حوزه‌ای نداریم. مطالبه مقام معظم رهبری در بحث اقتصاد و فرهنگ رسالت ما را به خصوص در بحث آموزش و پرورش بیشتر می‌کند. نگاه به آموزش و پرورش و جایگاه معلم باید تغییر کنند. از بحث این که معلم‌ها زیاد هستند باید به کیفیت کار توجه لازم را داشته باشیم.

وی افزود: امروز دغدغه‌های آموزش و پرورش دغدغه‌های بنیادین هستند. اجرایی شدن سند تحول به صورت دقیق می‌تواند بسیاری از مشکلات این حوزه را رفع کند. رتبه بندی و اجرای دقیق و همچنین قانونمند کردن آن و موضوع یکسان سازی نیروها از جمله مواردی است که باید مورد توجه قرار گیرد. نهضتی‌ها و حق التدریسی‌ها سال‌های زیادی است که فعال بوده و تجربه کسب کردند به همین جهت باید آزمون و موانع بر سر راه آنها حذف شود.

نماینده مردم اسدآباد در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: اعلام عمومی هر ساله افزایش حقوق معلمان در مقابل افزایش حقوق کارمندان به گونه‌ای است که نشان داده می‌شود معلمان حقوق بالایی می گیرند ولی آنها  دچار مشکلاتی در حوزه معیشت هستند. از سوی دیگر بازنشستگان نیز با کمترین دریافتی زندگی کرده و لازم است پاداش آنها در نظر قرار گیرد. توجه به ورزش و سلامتی جسمانی از دیگر موارد مهم است در مدارس باید در نظر باشد.

وی در پایان اضافه کرد: اعمال مدرک دوم فرهنگیان مشکل صندوق فرهنگیان و بیمه تکمیلی و طلایی فرهنگیان که به بیمه خاکستری و بلااستفاده تبدیل شده نیازمند توجه است.

ارسال نظر