شناسه خبر : 10915

اختصاصی چابک‌آنلاین

شرکت‌های بیمه‌ای از وضعیت فروش بیمه‌نامه عمر در کشور راضی نیستند

شرکت‌های بیمه‌ای از وضعیت فروش  بیمه‌نامه عمر در کشور راضی نیستند

دبیر کارگروه توسعه بیمه‌های زندگی سندیکای بیمه‌گران ایران گفت: در شرایط کنونی جامعه شرکت‌های بیمه‌ای که بر روی زیرساخت‌های دیجیتالی خود سرمایه‌گذاری کرده‌اند کمترین آسیب را خواهند دید.

چابک‌آنلاین، بهاره تاجرباشی، علی فرزین در خصوص تاثیر شیوع ویروس کرونا بر روی فروش بیمه‌نامه‌های عمر در گفت‌وگو با چابک‌آنلاین افزود: به دلیل محدودیت‌های آمد و شد، انعقاد قراردادهای جدید دچار محدودیت بیشتر شده و در شرایط موجود امکان تجدیدنظر و روزآوری قراردادهای موجود و جاری‌سازی قراردادهای متوقف و معلق، می‌تواند زمینه جلوگیری از کاهش را تا حدودی فراهم کند.  

مدیر بیمه‌های عمر و مستمری شرکت بیمه البرز با بیان اینکه از نظر گردش جریانهای نقدی مرتبط با بیمه‌های عمر، شرکت های بیمه ای با افزایش خسارت (چه خسارت فوت و چه خسارت بازخرید ناشی از افزایش مشکلات اقتصادی) مواجه خواهند بود گفت: احساس مسئولیت‌های اجتماعی هم ممکن است که شرکتهای بیمه ای را به تقبل کمک‌های اجتماعی خارج از تعهدات و خسارات معمول وادارد. 

وی ادامه داد: از طرف دیگر، جریان ورودی نقد به شرکتها و دریافت حق‌بیمه‌ها هم در سایه تعطیلی کسب‌وکارها تاثیر منفی گذاشته و موجب افزایش مطالبات شرکتها می شود در این دوره شرکتهایی که منابع بیمه‌های عمر خود را جدای از دیگر بیمه‌ها مدیریت کرده و در پاسداشت آنها به عنوان حقوق بیمه‌گذاران، بیشتر کوشا هستند، مشکلات نقدینگی کمتری خواهند داشت.  

دبیرکارگروه توسعه بیمه های زندگی سندیکای بیمه گران ایران تصریح کرد: اغلب شرکتهای بیمه ای که عاقبت‌اندیش بودند با نگهداری ذخایر فنی و تفکیک وجوه مربوطه، به خوبی از عهده این مسایل برمی‌آیند.

فرزین درخصوص راه برون رفت از وضعیت کنونی در گفت وگو باچابک آنلاین گفت:راهکاری که ضرورت آن بیشتر احساس می‌شود، استفاده هر چه بیشتر از فناوری و آمادگی برای کار در فضای دیجیتال است زیرا نباید چنین تصور کرد که کرونا گذراست و روزی تمام می‌شود .

وی ادامه داد: ساختار شرکتهای بیمه ای باید طوری باشدکه در شرایط بد که همه می‌ایستند، آنها بتوانند حرکت کنند، البته چنین بستری از فعالیت، تمام و کمال با فناوری دیجیتالی میسر نخواهد بود و فرآیندهای دیگری هم باید بتوانند در اوضاع بد  به خوبی نقش‌آفرینی کنند.

مدیر بیمه‌های عمر و مستمری شرکت بیمه البرز تاکید کرد: شرایط حاکم موجب می‌شود که مردم به ضرورت بیمه‌های عمر، بیشتر از گذشته پی‌ببرند  اگر شرایط برای فعالیت‌های رو در رو فراهم نیست ولی شرکتها فعالیت‌های زیادی دارند که می‌توانند در این دوره انجام دهند که برای آینده استفاده شود.

دبیرکارگروه توسعه بیمه های زندگی سندیکای بیمه گران ایران درمورد وضعیت فروش بیمه های زندگی توضیح داد: شرکتهای بیمه ای از وضع موجود بیمه‌های عمر کشور راضی نبوده  و برای گسترش دامنه خدمات خود و پوشش دادن به عده بیشتری از مردم تلاشی مستمر دارند .

فرزین افزود: صنعت بیمه به مخاطرات فاجعه‌آمیزی که زندگی مردم و کسب‌وکارها را تهدید می‌کنند، آگاه بوده ودر این راستا تلاش می کنند، نتیجه این تلاش هم چنین شده که در طول چند سال اخیر ،شاهد رشد بیمه‌های عمر در کشور هستیم .

وی افزود:صنعت بیمه هر چند فعالیتی بازرگانی است ، ولی تمایزی بسیار با همه فعالیت‌های تجاری دیگر دارد و عدم توجه به خصوصیات این صنعت، شالوده بسیاری از مشکلات این صنعت می‌شود که بسیاری از تبعات آن در آینده آشکار می‌شود.

فرزین بیان کرد: سال ۱۳۹۸ سال بدی برای بیمه‌های عمر از نظر نگاه غیرحمایتگرانه دولت و مرجع مالیاتی شد و صنعت بیمه دچار تعارض و سردرگمی بیشتری در این موضوع شد.

دبیرکارگروه توسعه بیمه های زندگی سندیکای بیمه گران ایران تصریح کرد: اگر نظام مالیاتی کشور، همانند همه کشورهای دیگر، به جای تلاش بر حذف معافیت‌های مقرر در قانون، کوشش داشته باشد که به جایگاه بیمه‌های عمر اعتبار بخشیده و آنرا به عنوان ابزاری برای آتیه‌سازی زندگی‌ افراد ، تحت حمایت قانونی قرار دهد، آن وقت تلاش شرکتهای بیمه ای ثمر بیشتری خواهد داد و توسعه بیمه زمینه‌ساز افزایش رفاه نسل‌های آتی و حتی آتیه نسل موجود خواهد شد  افقی که همه دولت‌ها در نظر می‌گیرند تا در آینده تمام هزینه‌های سالمندان کشور بر عهده خزانه مالیاتی کشور نباشد.

ارسال نظر