شناسه خبر : 10868

در گفت‌وگو با مدیرعامل و معاونان صورت گرفت؛

بازخوانی دستاوردهای ۴ ساله تجارت‌نو در تولدی دیگر

بازخوانی دستاوردهای 4 ساله تجارت‌نو در تولدی دیگر

صنعت بیمه کشور در سال‌های اخیر حوادث بسیاری را از سر گذراند، شرکت بیمه تجارت نو که به عنوان مجموعه‌ای جوان در صنعت بیمه فعالیت دارد، با مدیریت بحران‌های بزرگ و کوچک توانسته سربلند از این فرازو فرودها گذرکند.

چابک‌آنلاین، بهاره تاجرباشی، بی شک یکی از مهم ترین نقاط قوت تجارت نو ترکیب سهامداران آن است، همچنین رشد قابل ملاحظه این شرکت بیمه ای در سود خالص هر سهم (ای‌پی‌اس) و بدست آوردن سهم بیشتر از بازار بیمه ای کشور، از جمله موفقیت های مدیرعامل جوان و تیم پویا و چابک این شرکت در سال گذشته بود.

همزمان با فرارسیدن ۶ اردیبهشت، بیمه تجارت نو شمع 4 سالگی تاسیس خود را فوت کرد.

این شرکت فعالیت خودرا در اردیبهشت ماه 95 با مدیریت سید محمد عباس زادگان، آغاز کرد که حال با سکانداری نیما نوراللهی، مدیریت جدید را تجربه می کند.

چهارمین سالگرد ثبت شرکت بیمه تجارت نو بهانه ای شد تا به گفتگو با مدیرعامل جوان این شرکت بیمه ای نوپا و پویا و تنی چند از معاونان آن بپردازیم، که از نظر می گذرد:

 

پرداخت خسارت با حفظ نقدینگی

 

نیما نوراللهی، مدیرعامل شرکت بیمه تجارت‌نو در گفت‌‌وگو با چابک‌آنلاین، با بی سابقه خواندن سیل فروردین 98، اظهار کرد: بیمه تجارت نو به دلیل اینکه یکی از بزرگترین پرتفوهای آتش سوزی (نزدیک به 2 میلیون واحد مسکونی ) را در کل کشور تحت پوشش بیمه ای داشت به صورت خیلی جدی با موضوع سیل مواجه و در این رابطه نزدیک به 60 هزار پرونده خسارت تشکیل شد.

وی با تاکید بر این نکته که تمام مولفه های ریسک این بیمه نامه از قبل دیده شده بود، گفت: باتوجه به توزیع مددجویان کمیته امداد در کل کشور و باکامل شدن اتکایی این ریسک، جزء اولین شرکت هایی بودیم که خسارت را به موقع پرداخت کردیم.

مدیرعامل شرکت بیمه تجارت نو، ادامه داد: قسمت قابل توجه اینکار با توانمندی و مدیریت همکاران بخش فنی و مالی  شرکت انجام شد البته در این خصوص هنوز برخی از حساب ها با بیمه گران اتکایی باز است.

نوراللهی با اشاره به گروه سهامداران بزرگ بیمه تجارت نو بیان کرد: همه شعب و ای تی ام های بانک تجارت و پست بانک تحت پوشش بیمه ای این شرکت قراردارد به همین علت در اغتشاشات آبان ماه سال 98 خسارت های بسیاری را متحمل شدیم.

وی تصریح کرد: تمامی این حوادث سالی متفاوت را برای شرکت رقم زد از جنس اینکه با یک سری خسارت های بزرگی روبه روشدیم که نیاز به محاسبه فنی دقیق داشت تا به نقدینگی شرکت آسیبی وارد نشود .

مدیرعامل شرکت بیمه تجارت نو، ادامه داد: درنتیجه مدیریت صحیح وتیزبینی مدیران حوزه سرمایه گذاری وتوجه مجموعه هیئت مدیره، درخصوص فرصت های سال 98، شرکت در کنار تمامی این سختی ها علاوه بر پرداخت به موقع خسارت ها، توانست سود خوبی را در حوزه سرمایه گذاری شناسایی کند  که منجر به افزایش دوبرابری ای پی اس شرکت شده است.

نوراللهی اظهارکرد: حوزه فنی شرکت با اینکه درگیر خسارت ها بود اما صدور را هم فراموش نکرده وپرتفوی شرکت در سال 98 با رشدی صد درصدی روبه رو شد.

وی با اشاره به اهداف خود در شرکت بیمه تجارت نو، توضیح داد: با فراهم کردن بسترهای لازم برای یک پرتفوی مستمر و نقدینگی حاصل از جذب اینگونه پرتفوها می توان بهره بهتری را از فرصت های بازار سرمایه و حوزه های سرمایه گذاری برد که سود حاصل از این  سرمایه گذاری‌ها در راه افزایش سرمایه شرکت استفاده شود.

مدیرعامل شرکت بیمه تجارت نو، یکی از علت های افزایش سرمایه به عنوان هدف شرکت بیمه تجارت نو را کسب مجوز و تاییدیه های لازم برای اتکایی قبولی عنوان کرد و افزود: با افزایش سرمایه می توانیم در یکسری از حوزه های نفت و انرژی که نیاز به سهم نگهداری بالاتری دارد ورود کنیم.

بیمه تجارت نو همچنان بر مدار پیشرفت

نوراللهی اهداف دیگر خود را اینگونه برشمرد : شرکت بیمه تجارت نو با توجه به گروه سهامداری قوی که دارد باید به جایگاه واقعی خود می رسید، نام شرکت بیمه تجارت نو باید به بزرگی نام سهامداران خود می شد که این اتفاق افتاد و با رشدی که در افزایش سهم بازار داشت،از 0.3 درصد سهم بازار به بالای یک درصد در سال 98 رسید و با کسب ر تبه خوب در (ای پی اس) به موفقیت های خوبی دست یافت.

جوانترین مدیرعامل صنعت بیمه مهمترین هدف پیشروی خود را تحول در حوزه دیجیتال بیان کرد و گفت: برای رسیدن به این هدف برنامه دقیقی تنظیم و به همین منظور از متخصصین  دعوت به عمل آمده و مرکزنوآوری و رشد در شرکت ایجاد شده است که یکی از اعضای موظف هیئت مدیره در این کمیته پیگیر امور است.

 

نمایش چابکی تجارت‌نو برای صنعت بیمه

 

سیدکاظم + ملکوتی

سید کاظم ملکوتی، معاون فنی شرکت بیمه تجارت‌نو در گفت ‌وگو با چابک‌آنلاین، گفت: عملکرد شرکت بیمه تجارت نو درخصوص ارزیابی خسارت سیل سال 98  و سرعت عمل این شرکت در پایش سریع پرونده ها، همچنین پرداخت به موقع خسارت را با سابقه 27 ساله خود در صنعت بیمه کشور در هیچ شرکت بیمه ای ندیده بودم.

وی با بیان اینکه شرکت بیمه تجارت نو با این آمار چابکی خود را به صنعت بیمه کشور نشان داد، اظهارکرد: شرکت بیمه تجارت نو جزء اولین شرکت هایی بود که خسارت خود در سیل 98 را پرداخت کرد و در خرداد ماه اولین چک پرداختی را به کمیته امداد تحویل داد یعنی در مدت زمان دوماه بخشی از پرونده ها بررسی شده و تا مهرماه سال 98 کل خسارت های سیل پرداخت شده بود.

معاون فنی شرکت بیمه تجارت نو با تاکید براین موضوع که یکی از شعارهای اصلی صنعت بیمه کشور ترکیب پرتفوی متوازن است، گفت: یک شرکت بیمه ای زمانی موفق است که بتواند ترکیب پرتفوی خودرا رعایت کند و به طور تقریبی می شود گفت که شرکت بیمه تجارت نو در بیشتر رشته ها با بازار صنعت بیمه کشور برابر بوده است.

ملکوتی افزود: با توجه به آمار فروردین ماه سالجاری شرکت بیمه تجارت نو در تولید حق بیمه جهش خوبی وجود داشت که دوبرابر فروش در فروردین ماه سال گذشته است و این روند تا پایان اسفند ماه سالجاری ادامه خواهد داشت.

وی با اشاره به این نکته که تصمیم شرکت براین است که در سالجاری هم در بیمه نامه های خرد و هم بیمه نامه های کلان رشد داشته باشد، گفت: پرشدن سبد بیمه نامه های کلان شرکت نباید سبب غفلت از مشتریان دیگردر این بخش شود.

معاون فنی شرکت بیمه تجارت نو درخصوص اینکه کدام بیمه نامه در سالجاری سهم بیشتری در سبد پرتفوی شرکت خواهد داشت اظهارکرد: برنامه ریزی شرکت به سمت بیمه نامه های عمر، مسئولیت، انرژِی و آتش سوزی است.

ملکوتی تصریح کرد: شروع فعالیت تجارت نو از اردیبهشت سال 95 بوده که طبیعی است برای اینکه بازار بیمه به یک حداقل شناختی از این شرکت برسد فروش آن کند باشد، در سال 96 شرایط کمی بهتر شد اما از شهریور ماه سال 97 که  دکتر نورالهی به سمت مدیرعاملی این شرکت رسید فروش شرکت در همان سال دوبرابر شد.

وی ادامه داد: در سال 98 دو برابر پیش بینی بودجه محقق شده است که یکی از دلایل آن این است که بیمه گزاران شرکت بیمه تجارت نو را به خوش حسابی می شناسند و از آنجاییکه پایه بیمه براساس اعتبار و اعتماد است  بیمه گزاران بیشتری راغب می شوند که از شرکتی که خوش حساب است بیمه نامه خریداری کنند.

معاون فنی شرکت بیمه تجارت نو ضمن بیان اینکه این تدبیرو کارمدیریت شرکت منجر به شناخت بهتر صنعت بیمه از شرکت بیمه تجارت نو شده است اظهارکرد: بیمه گران اتکایی داخلی هم با توجه به عملکرد شرکت تمایل بیشتری برای پوشش ریسک های شرکت دارند.

 

تجارت‌نو برمدار تبلیغات هدفمند

 

ابوطالب +قره‌چماقلو

ابوطالب قره چماقلو، معاون توسعه بازار و شبکه فروش شرکت بیمه تجارت‌نو به بحران کرونا، تهدیدهای آن برای صنعت بیمه و فرصت بوجود آمده در زمینه فروش دیجیتال اشاره کرده و افزود: در سال 99 فعالیت های تجارت نو در بخش بیمه نامه های خرد بیشتراز قبل خواهد شد چرا که فروش غیرحضوری این بیمه نامه ها گستردگی فروش را به دنبال دارد، با بررسی ساز و کارهای مختلف بزودی اتفاقات خوبی در بیمه تجارت نو خواهد افتاد.

وی با بیان اینکه "حوزه تبلیغات و هزینه های آن در این شرکت به‌خوبی رصد می شود" ادامه داد: بودجه تبلیغات به نسبت سهم در پرتفوی عدد بالایی نیست ولیکن به دلیل هدفمندبودن آن از اثر بخشی بالایی برخوردار است.

معاون توسعه بازار و شبکه فروش شرکت بیمه تجارت نو رشد هزینه تبلیغات در بیمه تجارت نو را متناسب با رشد جهشی برنامه تولید حق بیمه دانست که اثر این تبلیغات هدفمند در فروش این شرکت قابل ملاحظه است.

قره چماقلو گفت: شرکت بیمه تجارت نو با توجه به بحران کرونا برای حمایت از شبکه فروش خود دو ماه کارمزد را پیشاپیش واریز کرد که سبب ایجاد انگیزه مضاعف در نمایندگان شد.

به اعتقاد وی هنوز شرایط اجتماعی برای فروش غیر حضوری بیمه نامه‌ی عمر فراهم نیست و این بیمه نامه همچنان وابسته به مدل های فروش حضوری هست و با اینکه جزو بیمه نامه های پر اهمیت می باشند هنوز به عنوان بیمه نامه ای از جنس سرمایه گذاری تلقی می شود که عموم جامعه به نکات خاص بیمه ای و حمایتی آن آشنایی ندارند، بنابراین مشاورین فروش و نمایندگان باید آن را برای مردم تشریح کنند.

معاون توسعه بازار و شبکه فروش شرکت بیمه تجارت نو، اظهار کرد: شرایط ایجاد شده بر اثر بحران کرونا در خصوص بیمه نامه عمر می تواند مشکلاتی به دنبال داشته باشد که افت فروش و افزایش ضریب خسارت از جمله آنهاست، برای جلوگیری از این مشکلات با همراهی حوزه فنی شرکت بزودی راهکارهای مناسب ایجاد خواهیم کرد.

قره چماقلو بیان کرد: رشد جهشی بیمه تجارت‌نو بعد از تغییرات مدیریتی نیمه دوم سال 97 ، با افزایش انگیزه کارکنان، پویا بودن مدیران و برنامه محور شدن مشهود است.

وی افزود: مدل مدیریتی در شرکت بیمه تجارت نو با رعایت قوانین و آیین نامه‌ها از شکل احتیاط و ملاحظه کاری به اقدامات جسورانه تغییر کرده که سبب چابکی، هوشمندی در تصمیم گیری واتخاذ تصمیمات به موقع شده که این مساله اتفاقات مالی خوبی را به دنبال داشته است.

 

 اولویت؛ جذب نیروهای متخصص

 

ابراهیم + غلامی

ابراهیم غلامی، معاون توسعه سازمانی شرکت بیمه تجارت نو در گفت‌وگو با چابک‌آنلاین با تاکید براهمیت منابع انسانی در صنعت بیمه، گفت: حدود دو دهه است که توجه به منابع انسانی شرکت های بیمه ای به عنوان یک رکن در صنعت بیمه شناخته شده چرا که صددرصد سهم فعالیت مجموعه های بیمه ای را نیروی انسانی برعهده دارند بنابراین می طلبد که همه شرکت های بیمه ای توجه ویژه ای به این بخش داشته باشند.

وی با اشاره به چالش های جذب نیروی متخصص در صنعت بیمه، بیان کرد: به دلیل تخصصی بودن این صنعت، افرادی که جذب یک مجموعه بیمه ای می شوند باید در درجه اول به این حوزه علاقه مند بوده و زمینه کاری در حوزه بیمه را داشته باشند زیرا در حوزه منابع انسانی صنعت بیمه فرصت آزمون و خطا نداریم.

معاون توسعه سازمانی شرکت بیمه تجارت نو، حفظ و نگهداری نیروی انسانی را یکی از نکات مهم برای شرکت های بیمه ای عنوان کرد و افزود: شرکت بیمه تجارت نو دارای یک فرآیند بسیار قوی برای جذب نیروی انسانی است و در قالب کمیته جذبی نیروهای متخصص را فراخوان می کند.

غلامی تصریح کرد که جذب مدیران با تجربه از طریق فراخوان ممکن نیست زیرا این افراد باید سابقه فعالیت حداقل 10 ساله در صنعت بیمه داشته باشند، البته جذب این مدیران نیاز به ایجاد انگیزه برای ورود دارد که این اتفاق در شرکت بیمه تجارت نو افتاده است.

وی در خصوص نحوه جذب کارشناسان بیمه ای برای شرکت متبوع خود گفت: سعی بر این است که از نیروهای تحصیل کرده در رشته بیمه استفاده کنیم و با انجام یک مصاحبه عمومی فرد را از لحاظ روانشناختی و ظرفیت فردی بررسی کرده و پس از آن مصاحبه های تخصصی لازم انجام می شود.

معاون توسعه سازمانی شرکت بیمه تجارت نو، با بیان اینکه "جوان بودن شرکت بیمه تجارت نو، به نوعی هم تهدید و هم فرصت است"، ادامه داد: تهدید از این لحاظ که مجموعه های بیمه ای قدیمی تر نیروهای خود را جذب و آموزش داده اند، اما با توجه به ایجاد فضای انگیزشی در بیمه تجارت نو، توانستیم نیروهای لازم را جذب کنیم.

غلامی، رشد پرتفوی شرکت، حمایت و پشتیبانی مدیرعامل و حقوق و مزایای منطقی در نظر گرفته شده برای پرسنل را از علل تمایل نیروی انسانی به این شرکت بیمه ای عنوان کرد.

وی با اشاره به استراتژی های شرکت بیمه تجارت نو گفت: بازار رقابتی صنعت بیمه نیازمند مدیران جوان و پرتلاش است اما در کنار آن تجربه حرف اول را می زند، به همین دلیل در تجارت نو از حضور مشاوران باسابقه صنعت بیمه بهره مند هستیم که رسالت آنها انتقال تجربیات گذشته به مدیران جوان است.

 

ارسال نظر