شناسه خبر : 10788

شرکت‌های بیمه‌ای در بازاریابی مبتدی هستند

شرکت‌های بیمه‌ای در بازاریابی مبتدی هستند

رییس شعبه شرکت بیمه آسماری در استان بوشهر بیان کرد: یکی از چالش‌هایی که به طور تقریبی در تمامی صنایع در ایران وجود دارد و در صنعت بیمه هم بسیار پررنگ است عدم نگاه جدید و ارائه خدمات به صورت الکترونیک است.

چابک‌آنلاین، بهاره تاجرباشی، امید کرار در گفت‌وگو با چابک‌آنلاین گفت: الگوی کسب و کارها در حال تغییر هستند و صنعت بیمه هم به عنوان بخشی از بازار پول و پس انداز همیشه یک مورد الزامی و مورد نیاز در تمامی جوامع است که شدیدا نیاز به تغییر فرآیند دارد.

وی ادامه داد: حضور شرکت های بیمه ای در صورت عدم تغییر در فرآیند خدمت رسانی و وفق ندادن خود با شرایط جدید جامعه در بازار بسیار کمرنگ خواهد شد.

رییس شعبه شرکت بیمه آسماری در استان بوشهر اظهارکرد: یکی از چالش های دیگری که در صنعت بیمه وجود دارد عدم برنامه ریزی بلند مدت است که شاید به صورت برنامه اعلام شده وجود داشته باشد اما در واقعیت برنامه ها در اجرا به صورت کوتاه مدت هستند و مدیران، نمایندگان و شبکه فروش بیشتر برای کوتاه مدت تحت فشار هستند.

کرار گفت: برای خروج از این چالش ها و بدست آوردن سهم بیشتری از بازار برای ارائه خدماتی که از آسیب های اجتماعی جلوگیری کرده و امید به زندگی را در جامعه بالا می برد نیاز به جذب فروشنده جدید نیست بلکه نیاز به آموزش مستمر در زمینه بیمه و بازاریابی نوین است.

وی افزود: در شروع کار نمایندگان و شبکه فروش یکسری سخت گیریهایی در زمینه آموزش وجود دارد اما مقطعی است و به صورت مدون صورت نمی گیرد و در زمینه بازاریابی هم شرکت ها اصلا ورود نمی کنند و اگرهم انجام دهند به صورت بسیار مبتدی اینکار را انجام می دهند.

رییس شعبه شرکت بیمه آسماری در استان بوشهر تصریح کرد: از بیرون اگر به استان بوشهر نگاه شود یک قطب اقتصادی کشور است که منطقه ویژه پارس جنوبی و عسلویه در آن قراردارد ولی در حدود 70 تا 80 درصد قراردادهای بیمه ای این منطقه در خارج از استان انجام می شود.

کرار بیان کرد: بیشتر بیمه نامه ها در تهران صادر می شود به دلیل اینکه صنعت نفت و انرژی از لحاظ سرمایه ای در رتبه بالایی قراردارد که به ارتباطات قوی در این زمینه نیاز است واین ارتباطات در ستاد مرکزی شرکتها بیشتر وجود دارد در نتیجه بیمه نامه توسط کارگزاران بیمه ای که در ستاد مرکزی شرکتها مستقر هستند صادر می شود و سهم استان بوشهر در این زمینه بسیار ناچیز است با وجود اینکه متعلق به این استان است.

وی با بیان اینکه اقبال مردم استان بوشهر بعد از بیمه نامه های اجباری به سمت بیمه نامه های تکمیل درمان است گفت: در بخش بیمه نامه های تکمیل درمان به دلیل شرایط اقتصادی و بالا رفتن تعرفه های درمانی درخواست زیادی وجود دارد.

رییس شعبه شرکت بیمه آسماری در استان بوشهر اظهارکرد:  در حوزه بیمه نامه های عمر هم درخواست هایی وجود داشته پتانسیل آن هم در استان موجود است ولی تورم های شدیدی که در کشور ایجاد می شود تاثیر بسیاری دراین حوزه گذاشته است.

ارسال نظر