شناسه خبر : 10256

مدیران عامل ایران معین و ملت رکورد کوتاهترین دوران مدیریتی را زدند

مدیران عامل ایران معین و ملت رکورد کوتاهترین دوران مدیریتی را زدند

عمر مدیریتی در صنعت بیمه کشور کوتاه شده و به مراتب کمتر از استاندارد موجود در جهان است و در چند سال اخیر حتی عمر مدیریت مدیران عامل شرکت‌های بیمه‌ای به چند ماه رسیده که می تواند این صنعت را با مشکلاتی جدی رو به رو سازد.

چابک‌آنلاین، بهاره تاجرباشی، به طور معمول مدیران عامل جایگاه خود را به دلایل مختلف از جمله عملکرد ضعیف از دست می دهند اما در ایران دلایل بسیار دیگری ازجمله فشار سهامداران، ویژگی های شرکت، ویژگی های هیئت مدیره و مدیرعامل و ویژگی های صنعت نیز به تغییر زودهنگام مدیران عامل منجر می شود.

براساس بررسی های انجام شده در سال 98، از 31 شرکت بیمه ای فعال در صنعت بیمه  مدیران عامل 7 شرکت جایگاه مدیریتی خودرا از دست داده اند که عمر مدیریتی بعضی از این مدیران به کمتر از یکسال هم  می رسد.

در این بین عمر مدیریت عاملی در دو شرکت بیمه ایران معین و ملت کمتر بوده  به طوریکه حمیدرضا کاوه تنها 7 ماه و نظرعلی صلاحی نژاد نیز 11 ماه بر کرسی مدیریت عاملی این شرکتها  تکیه زدند . 

هر چند که شرکت بیمه ایران معین همچنان با سرپرستی حسن اسلامی پناه ، رئیس هیات مدیره این شرکت بیمه ای اداره می شود.

 آمار و ارقام موجود در صنعت بیمه نشان می دهد که عمر مدیریت در صنعت بیمه بسیار پایین بوده و واقعیت این است که عدم ثبات  مدیریتی سبب تغییر سیاست‌گذاری و استراتژی شرکت‌ها شده و عمر کوتاه مدیران اجازه نمی دهد که برنامه های خودرا در حوزه های مختلف پیاده کنند و این مسئله آسیبی جدی به صنعت بیمه وارد می کند.

photo_۲۰۲۰-۰۳-۰۲_۱۷-۲۰-۳۹

ارسال نظر