شناسه خبر : 10171

اختصاصی چابک‌آنلاین

شیوع ویروس کرونا سود شرکت‌های بیمه‌ای چین را کاهش داد

شیوع ویروس کرونا سود شرکت‌های بیمه‌ای چین را کاهش داد

بیمه‌گران چینی از پس مدیریت تبعات اقتصادی ناشی از شیوع ویروس کرونا بر می‌آیند.

چابک‌آنلاین، رژین میدانی، تا قبل از تعطیلات سال نوی هنگ کنگ، سهام شرکت پینگ آن چین بیش از پنج درصد ریخت و سقوط سهام بیمه عمر چین بیش از هفت درصد بوده است. سهام شرکت آیا (AIA) نیز بیش از چهار درصد افت کرده است.

آژانس رتبه بندی فیچ (Fitch) در یادداشتی  اعلام کرد که انتظار می رود که شیوع این ویروس بر سود بیمه گران چینی اثر گذاشته و آن ها را درآینده نزدیک تحت فشار قرار دهد اما فشارهای درامدی آن ها قابل کنترل است.

تحلیلگران نومورا هم گفتند که ضرر شرکت های بیمه ای چین قابل کنترل است.

به گفته این تحلیلگران، مطالبات پیرامون شیوع ویروس کرونا عمدتا تحت پوشش بیمه درمانی تجاری است و بخش بزرگی از کل تجارت را شامل نمی شود.

دولت چین نیز اعلام کرده است که هزینه های اضافی بیشتر از مبلغ بیمه نامه ها را پوشش خواهد داد.

وزارت بهداشت ملی و دارایی چین  اعلام کرد که تدابیری در راستای هزینه های ناشی از ویروس کرونا اتخاذ کره است.

بدین ترتیب، بیمه های اتکایی تا حدی می توانند خسارات مطالبات را برای بیمه گران پوشش دهند.

کوین لئونگ، مدیراجرایی سرمایه گذاری اوراق بهادار بین المللی هائوتونگ گفت: تاثیرگذاری بر شرکت های بیمه ای هنوز بسیار محدود است چرا که در مقیاس کلان، هنوز این فاجعه تعداد کمی از جمعیت را تحت تاثیر قرار داده است.

دیدگاه لئونک توسط تحلیلگران مودی (Moody) تایید شد و این آژانس اعلام کرد: نفوذ بیمه در چین به طور سنتی به سمت شهرهای ساحلی مرفه سوق می یابد و ووهان که مرکز شیوع این بیماری است، در استان هوبی و مرکز چین قرار گرفته است. این استان تنها چهار درصد از حق بیمه عمر و غیر عمر چین را به خود اختصاص داده است.

کارشناسان بر این باورند که در صورت مهار ویروس، بیمه گران چینی ضرر چشمگیری را متحمل نمی شوند اما اگر آمار مبتلایان افزایش پیدا کند، داستان دیگری اتفاق افتاده و ممکن است شرکت های بیمه ای مجبور به پرداخت غرامت های سنگین شوند.

ارسال نظر