شناسه خبر : 11240

پیش فروش خودروی شاهین کِی آغاز می‌شود؟ / خداحافظی پراید با خط تولید

پیش فروش خودروی شاهین کِی آغاز می‌شود؟ / خداحافظی پراید با خط تولید

قائم مقام مدیرعامل شرکت سایپا گفت: پیش فروش خودروی شاهین پس از عید فطر آغاز می‌شود و ظرفیت خط تولید تیبا و ساینا نیز افزایش یافته است.

به گزارش چابک آنلاین، مجید باقری قائم مقام مدیرعامل شرکت سایپا در گفتگوی ویژه خبری از توقف تولید پراید 131 از اواخر تیر امسال خبر داد و افزود: پراید 132 و 111 نیز از مدار تولید خارج شده، اما خطوط دیگری برای تولید خودرو‌های جدید آماده شده است.

وی گفت: پیش فروش خودروی شاهین پس از عید فطر آغاز می‌شود و ظرفیت خط تولید تیبا و ساینا نیز افزایش یافته است.

 باقری افزود: بر اساس بررسی‌های کارشناسی نیاز واقعی بازار خودرو کشورمان در سال گذشته 900 هزار خودرو بود که 833 هزار دستگاه تولید شد و نیاز امسال خودرو 1 میلیون دستگاه است که با شیوع بیماری کرونا احتمال تغییراتی در این تقاضا وجود دارد.

وی گفت: در کنار نیاز واقعی، نیاز کاذب به خودرو در کشور وجود دارد که 25 تا 30 درصد نیاز واقعی بازار است.

قائم مقام مدیرعامل سایپا با بیان اینکه با تغییر کارکرد مصرفی خودرو به سرمایه ای، پای دلالان به این بازار باز می‌شود افزود: از شورای رقابت تقاضا داریم قیمت خودرو‌ها به گونه‌ای تعیین شود که خودروسازان متضرر نشوند.

وی گفت: هدف ما افزایش تولید با کیفیت و استفاده از نظام عادلانه برای رسیدن خودرو به متقاضی واقعی است.

 باقری افزود: از بهمن گذشته تا امروز 100 هزار دستگاه خودرو به مردم فروخته ایم و 150 هزار دستگاه خودرو نیز پیش فروش کرده ایم.

وی گفت: در 2 ماه امسال فروش خودرو‌های سایپا 60 درصد در مقایسه با مدت مشابه سال پیش افزایش داشته است.

قائم مقام مدیرعامل سایپا با بیان اینکه خودروساز در گرانی خودرو نقشی ندارد افزود: امروز 600 دستگاه خودروی پراید با قیمت 38 میلیون و 500 هزار تومان فاکتور کردیم.

وی گفت: بر اساس بررسی ما حدود 150 هزار دستگاه خودرو به مردم واگذار شده است که در پارکینگ‌ها هستند.

 باقری با اشاره به گزارش سازمان تعزیرات مبنی بر کشف چند صد خودروی بدون پلاک در پارکینگ‌ها افزود: هیچ خودرویی بدون پلاک از در کارخانه خارج نمی‌شود و خودرو‌هایی که در پارکینگ‌ها کشف شده است پلاک آن‌ها را برداشته اند.

وی گفت: اسامی مالک‌های این خودرو‌ها را به تعزیرات اعلام کرده ایم و مالک این خودرو‌ها مشخص است.

 

ارسال نظر