شناسه خبر : 45983

پرواز تبریز مشهد چقدر طول میکشد؟

پرواز تبریز مشهد چقدر طول میکشد؟

اگر قصد زیارت حرم مطهر امام رضا (ع) و گردش در شهر مشهد را دارید، باید بیشتر درباره سفر هوایی اطلاعات کسب کنید.

هر سال زائران و مسافران زیادی با هواپیما از تبریز به شهر مشهد می‌روند و در هتل‌های معروف این شهر مثل هتل هما مشهد اقامت می‌کنند. در واقع سفر با هواپیما از تبریز به مشهد، یکی از سریع‌ترین روش‌های سفر به این شهر است. بنابراین اگر قصد زیارت حرم مطهر امام رضا (ع) و گردش در شهر مشهد را دارید، باید بیشتر درباره سفر هوایی اطلاعات کسب کنید. چرا که هر چه اطلاعات شما از سفر بیشتر باشد، سفر راحت‌تر و حتی کم‌ هزینه‌تری تجربه خواهید کرد. از این جهت توصیه می‌کنیم ادامه مقاله را از دست ندهید تا خاطره خوشی در سفر به شهر مشهد رقم بزنید.

چگونه می‌‌توان بلیط هواپیما تبریز مشهد را تهیه کرد؟

بهتر است بدانید که دیگر نیازی نیست برای تهیه بلیط هواپیما، ساعت‌ها در رفت و آمد باشید و به نتیجه چندان دلخواه نیز نرسید. شما می‌توانید به صورت آنلاین، در هر مکان و در هر زمان، بلیط هواپیما، حتی بلیط چارتر تبریز مشهد را تهیه کنید. برای این کار کافی است به یک سایت گردشگری معتبر مثل سایت علی بابا مراجعه کنید.

در صورتی که قصد خرید بلیط هواپیما از سایت علی بابا را دارید، باید ابتدا در این سایت ثبت نام کنید. پس از آن در صفحه اصلی روی گزینه بلیط و پرواز داخلی کلیک کنید. در مرحله بعد، شما باید نام شهر مبدا، نام شهر مقصد، تاریخ رفت و تعداد مسافران را وارد کنید. برای مثال تصور کنید که شما می‌خواهید از شهر تبریز (شهر مبدا) به شهد مشهد (شهر مقصد) در تاریخ 18 آبان سفر کنید. پس از آن که اطلاعات مورد نیاز را وارد کردید، لیستی از همه پرواز‌ها در تاریخ مورد نظرتان باز می‌شود.

در این لیست شما می‌توانید نام شرکت هواپیمایی، کلاس پرواز، نوع بلیط (سیستمی، چارتر، لحظه آخری)، هزینه پرواز، شماره پرواز، ساعت پرواز هواپیما و اطلاعات دیگری را مشاهده کنید. در نتیجه انتخاب برای شما بسیار آسان‌تر و سریع‌تر خواهد بود. پس از آن که هواپیما مورد نظر خود را انتخاب کردید، می‌توانید اطلاعات شخصی خود و همراهانتان را وارد کنید و هزینه بلیط را به صورت اینترنتی پرداخت کنید.

آیا می‌توان بلیط اینترنتی هواپیما را کنسل کرد؟

ممکن است شما بلیط هواپیما را تهیه کنید، اما به دلایل غیرقابل پیش‌بینی، مجبور به لغو برنامه سفر شوید. اما لغو برنامه سفر به معنای از بین رفتن هزینه سفر و هزینه بلیط هواپیما نیست. بسیاری از شرکت‌های هواپیمایی و سایت‌های گردشگری معتبر، امکان استرداد بلیط را به مسافران می‌دهند.

پرواز تبریز مشهد چقدر طول میکشد؟

بنابراین شما می‌توانید هزینه خرید بلیط را پس بگیرید. با این حال بهتر است بدانید که هر شرکت هواپیمایی قوانین مخصوص به خود را دارد و با توجه به زمان درخواست استرداد، مقداری جریمه از هزینه شما کسر خواهد شد و باقی مانده هزینه خرید بلیط به حساب‌تان واریز می‌شود.

قیمت بلیط هواپیما تبریز مشهد چقدر است؟

قیمت بلیط هواپیما تبریز مشهد، به عوامل مختلفی بستگی دارد. همان‌گونه که هزینه اقامت در یک هتل مثل هتل هما مشهد به نوع خدمات، ستاره هتل و موقعیت آن بستگی دارد، قیمت بلیط هواپیما نیز متفاوت است. اولین مسئله‌ای که روی قیمت بلیط هواپیما تاثیر می‌گذارد، نوع و نام شرکت هواپیمایی است. هر یک از شرکت‌های هوایی، قیمت متفاوتی با توجه به خدمات، کیفیت و نوع هواپیما دارند.

دومین مسئله‌ای که روی قیمت بلیط تاثیر دارد، کلاس یا درجه هواپیما است. کلاس هواپیما به چهار نوع اکونومی، بیزینس کلاس، پرمیوم اکونومی و فرست کلاس تقسیم می‌شود و هر چه کلاس یا درجه پرواز بیشتر باشد، قیمت بلیط نیز بیشتر خواهد بود. با این حال بهتر است بدانید که بیشتر پروازهای داخلی در گروه کلاس اکونومی قرار دارند.

سومین مسئله‌ای که روی قیمت بلیط هواپیما تاثیر دارد، فاصله شهر مبدا یا شهر مقصد است. از این جهت ممکن است قیمت بلیط هواپیما تهران به مشهد با تبریز به مشهد، به دلیل فاصله شهرها، متفاوت باشد. البته بهتر است بدانید که روز سفر شما نیز در افزایش یا کاهش قیمت بلیط نیز تاثیر دارد و اگر می‌خواهید هزینه سفرتان را کمتر کنید، توصیه می‌کنیم فصل‌های کم توریست یا به اصطلاح آف سیزن را برای مسافرت کم هزینه انتخاب کنید.

آیا بلیط چارتر تبریز مشهد ارزان‌تر است؟

بسیاری از مردم تصور می‌‌کنند که قیمت بلیط چارتری از بلیط سیستمی ارزان‌تر است. اما اگر می‌خواهید هزینه‌های سفرتان را کاهش دهید، توصیه می‌کنیم با انواع بلیط هواپیما آشنا شوید تا بهترین انتخاب را داشته باشید. به طور کلی بلیط هواپیما به سه نوع سیستمی، چارتر و لحظه آخری تقسیم می‌شود.

پرواز تبریز مشهد چقدر طول میکشد؟

قیمت بلیط سیستمی براساس مصوب شرکت‌های هواپیمایی تنظیم و ثبت می‌شود. بنابراین قیمت بلیط سیستمی ثابت است و تفاوتی ندارد که شما در فصل کم توریست یا پر توریست سفر می‌کنید. با این حال بهتر است بدانید که قیمت بلیط چارتر ثابت نیست. چارتر کننده بلیط، یک یا چندین سفر یک شرکت هواپیمایی را تهیه می‌کند و موظف به فروش همه بلیط‌های هواپیما است. بنابراین بلیط چارتر می‌تواند ارزان‌تر یا حتی گران‌تر از بلیط سیستمی باشد و این مسئله به فصل، تعداد مسافران و عوامل دیگر بستگی دارد.

همان گونه که از نام بلیط لحظه آخری پیدا است، این بلیط به در لحظات آخر پیش از سفر و پرواز هواپیما فروخته می‌شود و معمولا قیمت پایین‌تری دارد. بلیط لحظه آخری می‌توان به صورت چارتر یا سیستمی باشد. در هر پروازی باید تعداد مسافران به حد نصاب برسد؛ از این جهت شرکت هواپیمایی یا آژانس مسافرتی موظف است بلیط هواپیما را حتی با قیمت پایین‌تر در لحظات آخر بفروشد. بنابراین اگر می‌خواهید هزینه سفر را کاهش دهید، باید برای تهیه بلیط لحظه آخری گوش به زنگ باشید.

مدت زمان پرواز تبریز به مشهد چقدر است؟

اکنون که دیگر با پرواز تبریز مشهد، نحوه تهیه بلیط و علت تغییر قیمت بلیط هواپیما آشنا شدید، شاید برایتان سوال شود که پرواز تبریز مشهد چقدر طول میکشد؟ فاصله هوایی شهر تبریز تا مشهد 1198 کیلومتر است. بنابراین سریع‌ترین زمان پرواز از شهر تبریز به شهر مشهد 1 ساعت و 45 دقیقه خواهد بود. اما بهتر است بدانید که شرایط جوی هوا، نوع هواپیما و برخی از مسائل دیگر، روی زمان پرواز تاثیر دارند. با این حال سفر با هواپیما از شهر تبریز به شهر مشهد، کوتاه‌ترین و سریع‌ترین روش ممکن است.

ارسال نظر