شناسه خبر : 45364

۵ میلیون گردشگر ورودی در ده ماه اول سال

۵ میلیون گردشگر ورودی در ده ماه اول سال

معاون گردشگری وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی از ورود ۵ میلیون گردشگر خارجی به کشور در ۱۰ ماهه سال جاری خبر داد.

به‌گزارش چابک آنلاین به نقل از مهر، علی‌اصغر شالبافیان صبح امروز در مراسم افتتاحیه هفدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری و صنایع وابسته تهران که با حضور رئیس‌جمهور، دبیرکل سازمان جهانی گردشگری و وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در محل سالن همایش‌های اجلاس سران برگزار شد، بیان کرد: در ۱۰ ماه نخست امسال ۵ میلیون و ۴۰۰ هزار گردشگر خارجی به ایران سفر کردند که نسبت به مدت مشابه سال قبل، ۵۲ درصد رشد داشته است.

معاون گردشگری کشور افزود: نمایشگاه امسال در مساحتی به وسعت ۶۰ هزار متر مربع و در ۲۰ سالن برگزار می‌شود. این نمایشگاه میزبان رئیس جمهور، آیت‌الله رئیسی و دبیرکل سازمان جهانی گردشگری است. تلاش شده تا فضای خلاقی برای همه ذی نفعان فراهم شود.

وی گفت: یکی از ویژگی‌های نمایشگاه آن است که ۵۰ برنامه تخصصی برای این دوره از نمایشگاه تدارک دیده شده و هم زمان با برپایی هفدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری تهران، ۲۰ اینفلوئنسر به‌منظور تولید محتوا در حوزه گردشگری وارد کشور شده‌اند.

شالبافیان با اشاره به اهمیت گردشگری سلامت اضافه کرد: همچنین در این نمایشگاه ۱۳۰۰ متر مربع فضا به حوزه گردشگری اختصاص پیدا کرده و ۷۰ بیمارستان و مرکز درمانی در حوزه گردشگری سلامت در این نمایشگاه حضور خواهند داشت. همچنین ۶۰۰ بسته سرمایه گذاری با همکاری استانداران ارائه خواهد شد.

این مسؤول در ادامه به حضور کشورهای خارجی در این دوره از نمایشگاه اشاره کرد و افزود: ۱۲ کشور در این نمایشگاه صاحب غرفه هستند درحالی که ۱۳ هیئت خارجی از این نمایشگاه بازدید می‌کنند و ۶۸ غرفه از کشورهای مختلف نیز در این نمایشگاه حضور فعال دارند.

معاون گردشگری وزارت میراث‌فرهنگی ادامه داد: خوشبختانه دولت سیزدهم به حوزه گردشگری توجه ویژه دارد و در این دولت ۱۶۰۷ پروژه با حجم سرمایه گذاری ۴۰ هزار میلیارد تومان در حال اجرا است.

شالبافیان به توجه رئیس جمهوری به حوزه گردشگری اشاره کرد و یادآور شد: ۱۳ طرح تحولی در دولت سیزدهم احصا شده که این ۱۳ طرح محتوایی با نظارت مستقیم رئیس‌جمهوری انتخاب شده و یکی از این ۱۳ طرح، محور جذب گردشگر خارجی به کشور است.

معاون گردشگری کشور در پایان صحبت‌های خود خاطرنشان کرد: همچنین در دولت سیزدهم ۵۰ پروژه بزرگ‌مقیاس در حوزه گردشگری شناسایی و مشکلات آن‌ها برطرف شده است.
نمایشگاه گردشگری هفدهم در محل دائمی نمایشگاه‌های تهران از امروز تا ۲۷ بهمن ماه از ساعت ۹ تا ۱۷ برپاست.

ارسال نظر